Stall Ardbeg

Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Linda Calissendorff - 14 maj 2008 23:14

Har nyss kommit in från stallet och man har ridit lite Ar med böjningar & trava över bommar med Hilda!Hon är verkligen en sådan toppen häst att jobba med hon är positiv & vill lära sig nya saker!Trodde först när jag började med henne att hon skulle vara ett riktigt sur sto för humör har hon när hon vill :0) Men tror att en häst blir de man förväntar sig av dom för hon var lite gringig i början for å pep å visa hur sur hon var...I dag är de en helt ny häst hon visa inga tendenser längre utan acceptera allt jag vill & gör!De var ju ett tag sen jag red aktivit de var ju med Wilma så de är ju endas få gånger man var ut innan vi tog Hilda så tror allt sitter i oss ryttare "rädslor & förväntningar" hur hästen ska vara å då tro jag lätt de blir som sagt som man förvänta sig!Min rädsla har släppt å nu är hon som sagt helt underbar för varför ska igentligen dom lita på oss när vi inte lita på dom?! Den frågan ska man ställa sig även om de känns övermäktigt när man är lite "harig"

Sen till rubriken i dag: Han som hade Hilda innan oss var inte direkt noga märker man väldigt tydligt för än efter 6 månader hos oss så kan Hilda inte strecha riktigt med V bakben...de är som de är stopp av nån andledning,har gått i genom henne ett antal gr med med kiropraktor å massör men i dags läget ska hon äntligen vara fräsch men ändå har hon problem att sträcka utr bakåt!Jag är noga att strecha henne varje dag men nått är de som är galet å jag vet inte vad jag ska kolla här näst...Vi har röntga både has å bakknä utan resultat!Så til slut så tog jag en hästpratate till hjälp fast jag är väldigt skeptiskt ska ni veta!Men efter de så måste man tro på de i af även om de ta i mot för hon kunde ta fram hennes problem med ländrygg & korset å enligt henne hade hon antingen dragit tungt eller sträckt de V bakbenet å de kan mycke väl stämma för jag vet att han som hade henne körde med tung vagn...sen med facit i handen så hade hon ju ont i H sida så hon jobba väl extra mycke med Vbak så de slet väl extra ont!Men vi kämpa väl på med att försöka få henne jämt för i traven så märks de inget utan hon trava jämt å fint! Så ni där ute var rädd om era hästar å extra mycket när ni har unghästar de ska jag vara,tro mig!! :0) Sov gott nu väntar duschen!

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards