Stall Ardbeg

Alla inlägg den 15 juni 2008

Av Linda Calissendorff - 15 juni 2008 20:30

Har skaffat mig en stegräknare för att komma i gång med promenaderna som är bra för mig å hundarna =0) så i dag for den på när jag åkte på jobbet å jag har nu hurtat runt till våra pensionären gåendes bara för att få till steg på räknaren!Sen tog jag en promenad med doggarna så nu står den på 12650 steg å man ska vara över 10 tusen om man ska gå ner i vikt så de är bara kämpa på då inför de stundande brölloppet den 080808  *s* Typiskt jag att få panik 5 veckor innan ( haha) Men tror Robban tycker om mig som jag är men de sitter i min egen välmående att försöka hinna med mig själv nångång oxå...Oftas hinner jag inte de men de är inte så konstigt när man jobba 75% sen träna hästarna å sköta alla andra i stallet oxå men de är som de säger "som man bäddar får man ligga" men jag trivs med mitt liv som de är i dag å de är huvuvdsaken!Jag ¨får börja gå mer på jobbet inte illa att motionera och ha betalt samtidigt känns rätt OK! ;0)

I dag får Hilda vila efter intevallerna så de blir lite allmän massage å pyssel i stället å de gilla hon ju,hon är som prinssessan på ärten hon snart kräver av matte att de SKA vara massage varje dag å de har ju Hildas massör varnat om att de kan bli beroende av de... *ler* Men varannan dag tror jag är rätt ok så vi forsätter med de!

Midsommar nalkas å vi kommer vara här uppe hos oss i år annars är vi alltid hos mamsen så de blir lite annoulunda, men de går nog de med :) så då ska de bli lite vin & öl och grillad mat "mums" Så är de nån som inte ha nått planerat så kom gärna förbi är sugen på en riktig brak fest de var SÅ länge sen!!!

Hildas nästa träningspass blir på tisdag då är de intevall dag antingen i galopp eller trav :0) Måste komma i gång att galopp intervalla tror de är mycke effektivare å skonsammare så de är bara hoppa upp å ta "hilda" vid hornen å hoppas hon är snäll *s* Vi har ju sånna kanon vägar å backar så man är ju knäpp om man inte utnyttjar dom...

Ha en trevlig kväll nu ska Linda stega vidare till stallet :0)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards