Stall Ardbeg

Alla inlägg den 26 juni 2008

Av Linda Calissendorff - 26 juni 2008 10:22

Jag är så glad för de är en tjej som kommer stalla upp hos oss som har en startklart kallblod så nu får jag en tränings kompis att träna med hemma & förhoppningsvis vid snabb jobb *ler* Sen tog jag tag i att ringa en tjej som heter Pernilla som har en häst som gått samma provlopp som Hilda ,så nu ska vi träna i lag oxå så förhoppningsvis så blir Hilda bättre i psyket när de gäller andra hästar :0) Hon har redan blivit kaxigare mot valacken för i går la hon öra bakåt å hytte bakbenet åt han så de är ju kanon hon blir lite tuffare,precis de jag ville!Har bestämt att prova starta på solänget den 9/7 dels för de är inga provlopp att träna på ändå och sen så är de ingen kostad förutom anmälan & boxplats när de är hemma så tänkte se de som träning i stället...Man vet ju aldrig hur hon reagera som de kan ju gå bra oxå de får väl tiden utvisa i så fall!De är ju många Kallblod som har galopp i varje start så man ska väl inte ge upp så lätt,honkan ju springa och är ju hur trevlig som helst att åka å tävla med så de är bara prova vidare och hoppas poletten ramla ner att man ska inte bli stressad av kompisarna *ler*

I kväll blir de en skritt tur på mon & bara softa å lyssna på fåglarna :0)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards