Stall Ardbeg

Alla inlägg under juni 2008

Av Linda Calissendorff - 1 juni 2008 12:44

Hallå vars e regnet????!!!! De måste börja regna snart för hästarnas hovar är så torra så man måste snart sätta dom i vatten bad varje kväll... sen har man panik på höet som ska in i sommar forsätter de så här så blir de samma hö brist som i år!Alla har haft panik att få de sista höbalarna som fanns att köpa... vi sådde om vårat bete i fjol å de är sååå grön å fint men går man å kika på lägdan så ser man att de verkligen är krut torrt å de lär ju inte komma nån återväxt i fall man släpper ut dom snart...Vad less man blir de får aldrig vara helt bra.... Varför kan de inte regna på nätterna å fint på dagarna??!! Liten önskan från mig :0) vi få ut å köra regn dansen som indianerna gör *ler* Mina tankar är hos min kära syster som har i denna soliga dag en trumresa hemma i utnäs där hon är klädd som indian tjej & spela på en indian trumma som en meditation!Önska jag kunde ha varit med då hade jag med fått trumma lite *snyft* Men en annan ska ut å jobba i denna hetta...Såg även att brems jäklarna är här....*ursch* stackars hästar nu kan man inte köra på dagarna utan få ut på kvällar/nätter så har man bara myggen att slås med.... (På med boxar hanskarna) Ha en trevlig dag i solen å glöm ej sooooolskydd!!!!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards