Stall Ardbeg

Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Linda Calissendorff - 1 augusti 2008 21:59

Jag & Robban har leasat en ny häst en skit snygg valack som heter SKOTER  *ler* Coolt namn får man som häst när man bor mot inlandet i Östersund :0)

Han är bara tränad inför premie ,men de som äger han valde att låta bli då de var på håret att han skulle klara de å de var väldigt klokt gjort så de tacka för så de inte blivit för jobbigt för honom!

Han är reslig och högbent en riktigt härlig modell så honom har vi förhoppningar på i framtiden så de ska börjas med en lång & lugn i gångsättning! :0) Ni lär ju höra mer när vi kommit i gång, ska ta permiär turen på söndag med Johanna & Granly *ler*


Hilda var vi in på banan med i går och körde ett 1000 m jobb i lite högre fart så hon ska lära sig springa å inte bli spänd,hon var pigg som en mört å man fick hålla igen henne för hon låg på fast hon är ensam på banan ;0) Mammas lilla räcer häst!Banan var lite hård efter allt regn så de gick inte så fort som jag hade tänkt men på upploppet kom den magiska gränsen å hon galoppera men annars skötte hon sig bra så de är bara träna på med de å att hon ska bli avspänd i traven även på banan som hon är när man träna intervaller eller hemma!Ska bli spännade och se om detta är rätt melodi för henne,men hon får springa själv jag driver henne inte för de har hon nog fått nog av förut som sagt....

Nu ska jag ut å pussa på Hilda å Skoter *ler*



Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards