Stall Ardbeg

Alla inlägg den 12 september 2008

Av Linda Calissendorff - 12 september 2008 20:22

Vi var med Hilda i dag å skulle böja upp henne igen efter 2:a sprutningen så humöret var väl på topp då som sagt vi trodde hon skulle så klart vara topp fräsch vilket visade att hon inte var......... Sist var hon mellan 0,5 grad nu var hon mellan markering upptill 0,5 grad så hon blir ju bättre å bättre men som sagt de går inte fort med Adviqvan tydligen på Hilda *suck* vetrinären vill ge henne en 3:je spruta å sen skicka hem oss för de kunde inte göra nått mer för oss utan de var bara prova annars komma igen å göra en blod plasma injektion (jo tjena den kosta bara mellan 10-16 tusen) Tror inte vi kosta på Hilda de *s* De var sista utvägen enligt honom! Jag kände å sa att jag vill hellre prova ge henne cortison eftersom att starta henne känns ändå VÄLDIGT långt borta nu så prova hellre de som är långtids verkande å hon blivit bra på 1 sprutning förut så varför prova nått 3 gr som hon knappt blir bättre av,sen är de ju dyrare med ska vara lika dyrt som tuppkamm men som sagt alla hästar svara olika på olika preparat! Så nu blir de 1 veckas vila,skritta i gång henne å sen motionera med tyckvagn tyckte han i af så får väl prova de då å se hur hon tar de nu rycker väl bakknäna då men hellre de än fram ;0)


Vi skulle ju kolla på Raskens kval när vi liks var där å han var verkligen jätte fin å såg verkligen vältrimmad ut!Kändes så kul att träffa Eva och Rasken igen så allt kändes sååå bra!Hon var just på väg ut för värmning så vi skynda oss till banan för att se han trava på lite å förväntningarna var stora!Vi hann se han en långsida så den hitta jag inte åt henne men sen ser jag att de kommer en lösspringade häst med TOM vagn å jag förstod de var Rasken å nått hade hänt mot läktar sidan....Så han kom skenade å sparkande med vagnen efter sig i full fart,efter 2 varva så  var vagnen TOTALT demolerad så den hängde bara i en skalm,fy vad hemsk att man inte kan göra nått för han måste ju lugna ner sig annars kan man bli i hjäl sprungen då de har sån panik som han hade...Efter 3:je varvet så fastna vagnen i staketet å slets lös men då hängde selen framför fram hovarna å slängde i stället så de blev 1 varv till i sken å sparka som en galning tur han inte snava å föll på selen i af...*phu* Sen stanna han upp så de var en som fick tag på honom tack å lov!Han var full i sår efter både vagnen å selen han halta på H bak,han lär ju sträckt sig ordentligt...Eva kom springandes å hon hade klarat sig tack å lov så de vara bara gå in å hjälpte jag henne kyla av benen i falld e var nån blödning i benen efter alla slag åt vagnen! Hennes förklaraing var att hon kommit mitt i mellan startbilen som var på banan å 3 st hästar som kom i full fart i bredd i rät varv så han hade börjat tveka å försökte komma  undan åt sidan då drog hon stopp på han, då hade han rest sig rakt upp så hon hoppa ur vagnen för hon visste väl att de skulle bli åka av så hon hade inte en chans att hålla han kvar å de är jag glad över för man vill inte sitta bakom en som sparka så där...hemska tanke! men hon var ändå vid gott mod å skulle självklart prova igen så jag måste säga hon är tuff tjejen å tur är väl de för jag hade aldrig satt mig upp igen de kan jag lova efter sett den vagnen....( ska lägga upp bild på den sen) 

 Men tur hon hade slaggjord så den lär han få gå med länge till!

Hoppas verkligen hon får bättre tur nästa gång då ska jag vara hemma kanske vi som för otur med oss....


Har i af bestämt oss för en ny tränings kompis ett varmblod som står på träning hos Fredrik Larsson (solvalla) Han heter Super Q. och är 4 år å har bara starta 8 gr med lite tråkiga diskningar p.g.a av en vargtand de tog bort men så hade de blivit en liten flisa kvar i tandköttet som hade blivit en väldans infektion å de kunde inte förstå varför hästen var het som en galning å när de starta så hoppa han redan från starten...hmm undra hur ont han hade *ursch* Men sen hitta de felet å sen dess är han jätte trevlig å snäll att köra men ägaraen har för mycke häst å inte har råd att ha han kvar för de är hård konkurans där nere så han valde leasa ut honom först så vi se om vi vill köpa lös han senare!

Vi vill ha en häst som funka för att hålla modet uppe för nu är de lite VÄL mycke motgångar tycker jag... så hoppas detta blir bra denna gång för tycker jag är värd de nu :0) Han kommer på torsdag så ska bli sååååååå spännade att få se hon har bara sett kort å där ser han väl ut som alla andra varmblod *s*  Nordis älskaren Linda har talat! Hihi! så håll tummarna att de är nu vi hittat våran stjärna man får på var 10 häst som de bruka låta *blink*

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards