Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 14 september 2008

Besviken och upprymd på samma gång!

Av Linda Calissendorff - 14 september 2008 21:20

I kväll var vi å kolla om wilma var dräktig men de var hon tyvärr inte.... *suck* de måste göra en utredning på henne snart då hon 2 år i rad har svårt för att bli dräktig!Vi ska börja tidigt nästa år så vi hinner med några försök vill inte ha henne tom i ett år till!De tyckte i af att wilmer var en skönhet att han var väl växt å så snygg så de är ju roligt att han får beröm för jag tycker ju han är vacker oavsett *ler*


Sen när jag åkte hem med mina små guldklimpar så ringde de en tjej från stockholm som forska i färg anlag på kallbloden och hon sa att wilma är en av 3 st som bär på en speciell "Black" gen och hon är den sista som de har hittat som har den! De ni! *ler stolt* Nog för jag ana hon är ju otroligt speciell med sin ovanliga färg och ålen+öronen å de tigrerade benen,men att hon var så ovanlig trodde jag inte!Tydligen är de skilllnad på olika black färger de kan vara gulblack eller rödblack men den hon är riktigt black som kommer långt tillbaka i tiden! Så nu kan jag säga att hon är nu värd mycket *s* Hon sa jag fick bara betäcka med topp hingstar så de finns chans att föra färgen vidare för de var viktigt men som sagt inte många inom travet som bryr sig om färgen de är ju inte den de springer med :0) men lite fränt är de allt!Sen var de väldigt dominat färg så ska bli roligt att se olika färger hon lämna beroende på färg hingsten har!Men en fux sa hon att då blir de garanterat en rödblack å se är ju inte såååå fult heller!Så nu ska jag knäppa kort på henne å wilmer för de ska vara med i en bok om kallblods travarens historia så nu ska vi bli riks kändisar på kuppen! *ler*


Nästa år står de 2 st hingstar på cape å jag vet inte vilken jag ska ta...Keik jo kommer igen å sen en norsk hingst efter Lome elden som heter wikvinn som oxå verka en bra hingst så kanske man prova en ny men tanke på hon inte tog på keik jo men då blir de ingegn rödblacks avkomma heller ;0) ja de får vi fundera på vore fränt att ta föl efter nordgubben med om han ska verka i avel nästa år så vi avakta de är ju inte förrän i maj så de finns gott om tid!

Måste gratulera Märta & Ulrik som fick sin trixie konstaterad dräktig i kväll med Järvsö viking inte illa de inte!Ní kommer bli helt lyriska när den lille är född till sommaren! :0)


Kvällens ordspråk:Bättre att vara ute på hal is och ha det glatt, än att gå i lera och sörja!


 
 
Ingen bild

Johanna

15 september 2008 09:16

Jasså är det så ovanligt med blackfärgade kbl travare nu förtiden. Tänk om du skulle få fram en musblack... Det är först en häftig färg det.;)

 
Ingen bild

kung rune

15 september 2008 09:46

Synd att hon inte tog sig. Välj inte Keik Jo nästa år, hans spermier kanske inte funkar efter att ha haft med Karlssons att göra...Kenneth vill ju gärna tro att han är hingsten i stallet har jag hört..Skämt och sido så får du trösta dig med att hon är unik i sin färg, du är ju själv en "färg-nisse"! Och Wilmer, han är ju bedårande!!Känner på mig att det är dags för lite flyt snart!Look forward..

 
Ingen bild

Märta

15 september 2008 10:15

Åh, skrev ett långt inlägg o glömde spamkoden..

jaja, vad sa jag? Synd att ni inte fick dräktigt! jag trodde inte trixie skulle ta heller med ibland tycks vi få ha tur! : /
det kostar ju en del att hålla på och försöka.
Kul med färgen oxå, då får du vara extra stolt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards