Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Jag inväntar morron dagen... *ler*

Av Linda Calissendorff - 24 november 2008 22:09

I går bestämde jag & Robban oss för att köpa Orujo om han går i genom besiktningen i morron fm...Är nervös som bara den att de ska vara nått fel,men hoppas inte de...Så allt känns bara toppen har inte haft ens ångest trots vi köpt en sån pass dyr häst men de kommer väl *ler*

Jag skulle ju välja mellan han och Palermo men den hade Spanjorerna bokat i sista stund dagen innan så de blev enkelt att ödet fick välja då så slapp jag ;0) Bruka ändå bli fel då jag gör de *s* Nu kan jag skylla på "ödet"

Robban provade pruta på han men Maria var stenhård  och vägra i så fall sälja honom för hon sa han var värderad till minst 120 tusen så ska inte klaga att man fick de pris vi gav!Hon mena på att hon hade inte släppt honom om de inte var för akut stallplats brist de var många 3 åringar som ska in å ridas in nu i höst.

De tragiska är att han står inne konstant i sin box förutom att han går i skritt maskin 1 timme om dagen+rids vissa dagar i veckan,fatta vad han ska bli lycklig att få komma hit gå ute större delen av dagen å få SKITA ner sig *ler* De är den andleningen att de inte får gå i hage för dammet i hagen "äter" sig in i pälsen så de måste schamponeras då de varit ute VARJE gång...Inte direkt bra hästhållning då kanske de ska börja samla porslins hästar i stället... *GRRR* Så kan säga om denna hingst är så snäll att rida efter att aldrig få komma ut så kommer han nog inte bli några problem här med så mycke utevistelse ;0) Han lär ju bli mer levnads glad kan jag lova...Jag längtar tills han kommer så han får lägga sig rulla i snön å bara mysa runt!

Snacka om totalt ombyte från värmen till kalla snöiga Norrland så jag tycker lite synd om honom,men i de långa loppet så kommer han nog bli som sagt en LYCKLIG häst hos mig!


Har varit på foder föreläsning i dag om hur vi utfodrar våra hästar å de var mycket intressant så nu ska jag göra en analys på vårat hösilage pronto!

Så man vet vad man ska ge dom i kraft foder så de får i sig de sig efter sina behov :0) De är svårt att hitta rätt foder i denna foder djungel men jag gillar havre så får försöka hitta nått koncentrat foder som man kan ge till havren som stämmer övernes med hö värderna! Intressant var de i af ,hoppas de anordnar mera sen framöver! :0)


Nu ska jag ge pållarna lite vatten påfyllning & kraftfoder!  Bye Bye!


 
 
Pernilla

Pernilla

24 november 2008 23:14

Jo det är ju tyvärr så med hingstarna i Spanien och alla hittar de på anledningar....damm, skaderisk, kultur, bla bla bla...
Kommer bli en jätteomställning för honom men han kommer bli glad :-)

Foderanalys är superbra, annars har man ingen aning alls hur man ska fodra egentligen...så många ger alldeles för mycket olika tillskott och kraftfoder vilket resulterar i belastningar på hela kroppen och framförallt de inre organen som tex njurar :-(

http://www.enyasmatte.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kung Rune

25 november 2008 11:17

Ja, nog låter det som en rad taskiga ursäkter till varför dessa stackars hästar inte får vara ute. Jag säger detsamma; bla bla bla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards