Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Vilken underbar vinter dag!

Av Linda Calissendorff - 26 december 2008 15:25

Åh vad fint de var ute när jag vakna solen sken å de var 2 plus grader så jag fick ut efter lite fika å mocka klart stallet,sen tog jag en kör tur med Q å Anneli på mon å de var som man alldrig ville sluta köra för de var så härligt ute! *ler* Vi mötte både hästar,hundar å människor efter vägen men Q brydde sig inte utan verka själv tycka de var skönt ute!Alla skona satt kvar när vi kom hem *jippe* Linda är bra på sömma skor *skratta*


Sen sadla jag på Orujo för en tur på ridplanen inna jag skulle börja jobba :0) Longera han lite innan för att han skulle få skrika av sig lite för Hilda stod å glodde på oss å pissa för fullt! Snacka om sugen på lite ..... stona blir ju så slekiga när de är sugna!Han ropa några gr men sen brydde han sig inte utan lyssna fint på vad jag ville,han stanna fint på stopp komandot å sen så satte jag mig upp å de var som vi är gjorda för varandra *ler* Han är så rolig att rida för han flytta undan så fint för skänklarna å är så lydig fast Hilda står max 3 meter i från han å bara titta på oss!Så jag kan säga jag är KÄR i denna kille! I morron ska jag lära han lite grunder från backen så jag längtar redan...


Nu ska jag jobba *suck* men lika bra att få de gjort! Bye bye!


 
 
Pernilla

Pernilla

26 december 2008 18:26

Låter underbart! En helt perfekt dag att vara med hästar :-)

Precis som du är jag på jobbet nu....tröööttttt....zzzzzzz

Kram

http://www.enyasmatte.bloggagratis.se

 
Ingen bild

tant55+??

26 december 2008 18:50

Roligt att Orujo går bra! Det är helt o hållet
din förtjänst! Hans liv i Spanien var inte
så kul, Maria red heller inte så bra. Det
blir nog hans räddning att han kom till
dig! Lycka till o tro inte att jag blev arg
på dig, det blev jag inte men däremot på
Maria som inte talade om sanningen. Vacker
är Orujo o en fin pappa har han.... Jag
rider en annan PRE nästan varje dag som har
samma mamma, det är den bästa hästen jag
någonsin har suttit på.... Och det vill
inte säga lite! Hoppas att det fortsätter
lika bra som det har börjat! MVH Tanten

 
Ingen bild

Linda C

26 december 2008 19:44

Jag förstår inte var du mena när du säger Maria inte talat om sanningen?! Han gör allt som hon sagt å jag hitta inget som INTE stämmer med de hon sagt,så förstår inte din bitterhet för Maria?Vad ska ha varit så fel som du påstår med Orujo som inte stämt med de hon sagt?Tror inte att jag har hunnit ändra så mycket på de 2 gr jag ridit honom utan jag upplever han välriden och jag har knappast den dressyr sitsen som Maria har enligt de videos jag sett så tycker jag hon rider bra!JAG är glad de är Maria som ridit in Orujo så han fått utvecklas i lugn å ro i stället för nån spanjor som oftas rider in dom, å ställer för tok för högra krav på en gång så de är jag tacksam över!Så tyvärr dela jag inte din åsikt med dig utan jag upplever Maria ärlig & allt har stämt med de hon sagt om Orujo.
För som sagt jag rider brevid ett sto som brunstar som han aldrig gått brevid i spanien å han visa inget annat är koncentration de är jag imponerad över å de har knappast jag fixat på 1 veckas tid hur bra han är har hos mig!
Jaja vi har alla våra åsikter om saker men känns som sagt du är bitter över nått som kanske inte blev som du tänkt för jag skulle inte provrida en häst i full storm å å regn utan att ge hästen en chans till så de är upp till dig om du blev rädd honom men gnäll inte på Maria för de utan de var ditt eget beslut att rida....

 
Ingen bild

Johanna

28 december 2008 16:32

Va kul att det går bra för er. "Tanten" verkar ju inte lite snurrig. Som att du har förvänt hela hästen på några dagar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards