Stall Ardbeg

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Linda Calissendorff - 5 januari 2009 23:40

Satt å surfa runt å leta lite mer om kallblods hingstar å än en gång kom denna häst upp i mina tankar....




Tangen Scott! Han är grå/bork färgad å ska vara hur läcker som helt LIVE!

Han är en ung hingst född 2003 tjänat 1,7milj redan bara på 35 starter... *talang* Så jag såg de kunde skicka transport spermie å nu börja jag fundera på ta honom i stället på Wilma i år,inte bara för färgen men den är ett stort PLUS de kan jag inte förneka *ler* Men han är en stor hingst på 1,60 å han ju springa men är ju oprovad inom aveln med han har en stam som de rinner guld igenom! Moe odin,Elding,Alm Rigel,Atom vinter så jag får en blandning av alla bra förfäder! :0) Har mailat så ska se om de kan skicka till Bonäset annars får vi ta Alm viktor i af! Inte illa han heller men jag gilla ju Tangen scott oxå..


I dag red jag Orujo å jag är helt slut *s* Provade att göra galopp fattningar å man märker att han är mest van att galoppera på stora ytor i lite fart ,men i min lilla paddock så blir de som en stor volt å de blir jobbigt för honom att hålla galoppen i gång så svetten rann av mig å honom... ;0) Ont i magen hade jag sen sist jag red ( träningsvärk ) så de tar mer än vad man kommer i håg sen sina aktiva dressyr dagar....Måste börja träna om jag ska orka med honom *ler* Men vädert var kanon skönt 0 gradigt så kändes som sommar ute! *glad*


Nu ska jag nog sova är trött....


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards