Stall Ardbeg

Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Linda Calissendorff - 14 januari 2009 21:59

Herregud vad jag hunnit med mycke i dag!  :0)


Klev upp tidigt då Stina skulle komma och massera igenom Hilda vid halv 9,så jag gjorde klart ALLT i stallet på 1 timme då var de mockat,fyllt vatten,bärt in hö,spåna,fyllt i alla hinkar med kvällens kraftfoder! Så när jag väl börja är jag snabb *ler*


Stina hitta endast att hon tyckte Hilda var lite stum i bakdelen men hon var inte sur eller nått när hon massera så tror mest de är träningsvärk efter att Sandra ridit galopp intervallerna men jag ska ultraljuda å hålla henne mjuk nu när jag vet om de. Skönt att kolla upp med nån som kan så man vet vad man får bakläxa på ;0) Annars tyckte Stina att hon var i fin form å de kändes roligt att höra! *Glad*


Efter de så sadla jag på Orujo å red lite på plan,men sen blev jag less för jag vill gärna ut i naturen oxå...Så vi for i väg upp mot gården å när jag såg långa backen upp mot mon kunde jag inte hålla mig utan jag manade på Oruju att jag ville GÄRNA ta en galopp å han var genast med på noterna med spetsade öron! Fy fan vad härligt de var att i lugn å sakta galopp bestiga backen,synd den tog slut allt för snabbt.... Men vi tog den 2 gr kunde inte låta bli *ler stort* Syndes han bara älskade att få springa i de fria å inte bara på ridplanen, så de måste vi bara göra om i helgen!

Skulle haft en valack som man kunde rida ut med men de finns ju inte så många här utan bara brunst villiga ston och de känns som ingen bra ide...


Sen skulle jag & Edwin köra Hilda eftersom Robban jobba på bion 3 dagar i rad så hade jag inget annat väl än röra på henne trots massagen... Men så ville han inte när han kom hem från dagis så jag fick köra henne i kväll å de gick jätte bra hon var smidig som en katt å var piggelin! :0)))

Körde 3 intervaller så hon pulsa upp i mot 205 i puls så hon fick allt upp flåset när vi susa fram på sidensjö rakan. Hon kan springa hur kåmgt som helst denna donna hon blir aldrig trött känns de som *ler*


Sen när vi kom hem var de bara byta här för då skulle Q få sin dagliga motions tur!Körde in till vändplan å sen tog vi 2 repor uppför backen i sakta mak. Är inte ute efter att han ska gå intervaller där utan bara bygga lite muskler på lill rumpan *ler* Han är som att köra radio bil så fin känslig på tömmen att man knappt behöver hålla i dom :0))


Så nu är jag allt lite trött....men känns verkligen som jag gjort nått i af å den känslan är skön när man får lägga sig å soffan och bara vara en stund!

Så ha de så bra i kylan för nu kommer de bli kall grader igen.....*suck*


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards