Stall Ardbeg

Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Linda Calissendorff - 25 januari 2009 23:17

Har kommit fram till att Wilmer är nog mitt nya sorgebarn... Han har haft en en tid då han hovar sprukit upp utan andledning å de går sönder rejält trots jag är noga med verkning på minst var 6 vecka + att jag själv raspa till dom när jag ser de är på väg åt nått håll!Han fick på bägge fram å Pelle fick rätt bra så hoppas de blir bättre men nu har de börjat bak?!Så fick kapa bort en stor bit i kväll så de inte förstör hela hoven han verka redan dras med lite halv taskig kvalite (mjuk) på hovarna trots han får extra mycke mineraler & vitaminer som ska även verka just för hovar oxå... Börja snart tro den "skrönan" Att man ska inte köpa en häst med vita hovar... *suck*

Sen så börja han ju hosta här igen efter jul så han fick en pencillin kur till för de å nu har vi inte hört honom hosta mer men nu så kommer de upp ljust gult snor å de är ju minst 2 veckor sen vi sluta med pencillinet så måste ringa vetrinären igen å kolla om de är normalt?! Han har ingen feber utan är frisk övrigt så de hela är så skumt... Han har alltså fått 2 pencillin kurer + 2 kurer slemmlösande sen i September så tycker inte han ska dras med besväret mera så de blir väl å åka in å kolla halsen på den lilla skiten då i värsta fall :0( Ja man är ju van men man tycker att nån gång ska de väl ändå kunna vara lugnt...


Tömkörde Wilmer ändå i kväll  å nu börjar han svara på när man ska svänga så han lär sig otroligt fort märks han är lika sin mamma där :0)) Hon är otroligt snabb lärd!Han fick till 2 bakutare i dag då vi vände uppe på vägen han blir sprallig då man vänder *s* Sen har vi Dogge som hänger med oxå som kan hoppa fram vars som helst men de tycker jag är suveränt då vänjer han sig vid sånna grejor oxå så bra med en halv galen hund *ler*


I dag var jag å Anneli å kika på Sandra då hon tävla en klubb tävling på ridskolan å hon var så duktig så, förutom hästen var lite oinspirerad för dagen! Men han är ju en ridskole häst så de är ju inte konstig de hoppar av glädje då de är tävlingar de är ju där mest varje dag! i ridhuset...Men roligt att se henne upp stylad å fint klädd! :0))

Å sen måste jag säga de var en "spansk" som vann en klass *vissla*

Roligt de finns några här uppe oxå så kanske folk får upp ögonen för denna underbara ras *ler*


I morron är de måndag igen... *suck* Vad helgen går fort!

Hörs å störs i morron!




Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards