Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Mans grisar!

Av Linda Calissendorff - 22 februari 2009 22:47

Ha ha ja vad säger man?! Karlar! :0)


I dag var Sandra ute med Hilda på en ridtur i skogen för hon hade massor av energi så hon måste bara komma ut... Hon hade varit lugn ändå så de var ju bra så hon inte anstränger benen för mycke den första tiden efter sprutningen. Ska bli så roligt att se Sandra rida på tisdag för Sandra E,hoppas hon kommer tycka om de akademiska för  de är den bästa vägen att gå även om man är intresserad av "ren" dressyr :0)


I kväll red jag Orujo som blivit mer å mer irriterad på valackarna här hemma på gården han vill mest bara äta upp dom bokstavligen... Men tur är att så fort man ställer upp honom på gången och ska borsta  så är han som en ängel *ler* Annars skulle man nog bli tokig om han vägra lyssna på en när man vill ha full uppmärksamhet... Red på plan å hade min AR sadel för 3 gången på honom å han verka gilla den för han får ett helt annat steg och ryggen jobba fritt å ledigt! Så de var som att sväva fram i snön..."myser" Vi jobba på hemläxan att göra "osynliga" förflyttningar via sätet å han börja lyssna på mig riktigt fint eller är de jag som sitter bättre?! Tror de sist nämnda *s* För Maria som haft honom har verkligen lärt han lyssna bra på sitsen så de är jag som måste finslipa min sits så man inte fladdra omkring i sadeln... Men tycker de går bättre å bättre nu när man rider kontunerligt så de ska nog gå sakta framåt! :0) Så ska bli roligt att träna igen på tisdag man blir så bortskämd att Sandra kan komma hit de är ju super smidigt! ;0)


Robban körde Q i kväll så vi hinner reka lös honom inför onsdagen så han inte stelna i hop helt... Såret är snart borta så de är bara fina fisken med de! *ler*'


Ha en bra forsättning på kvällen/natten! :0) På återseende!

 
 
Ingen bild

Johanna

23 februari 2009 14:53

Hmm... " hoppas hon kommer tycka om de akademiska för de är den bästa vägen att gå även om man är intresserad av "ren" dressyr" Hmmmm.....

 
Ingen bild

Linda

23 februari 2009 17:02

Ja mena ju att även om man är intresserad av vanlig traditonell dressyr så kan man ändå kombinera de å akademisk :0) Eller hur mena du?!

 
Ingen bild

Johanna

23 februari 2009 22:00

Att jag kanske inte helt håller med att det är "den bästa" vägen att gå. Jag tycker att det är lite individuellt vilken väg man väljer att gå. Och att man inte ska förkasta andra ideer så länge det inte är skadligt för hästen på något sätt. Men vi är överens om att man inte ska orsaka hästen lidande på något sätt i allafall det vet jag ;)

 
Ingen bild

Linda C

24 februari 2009 23:38

Jo självklart ska man välja den väg man tycker känns bäst för en själv :0) Jag skrev bara vad JAG tycker och tror på!Så jag förkasta ingenting utan de är upp till var å en att välja inriktning! De jag hoppas att Sandra ska tycka de är roligt å givande för på ridskolan här verka de inte lära sig så mycket de får ju inte ens lära sig öppnor/slutor trots flera års ridning... Tycker man ska börja lära sig skolorna tidigt i stället för att vänta med de så länge då de är stärkande för hästen att göra dom oxå!Sen så att inom AR så får man verkligen utveckla sin känsla mot hästen att lära sig hur höstkroppen reagera på vissa saker och att minsta lilla grej man gör påverkar hästen på någotvis så de tar lång tid att lära sig de men sen när de sitter så kan du nog utföra vad som helst :0) Hoppas d förstår mig bättre nu så de var inte för att klanka ner den klassiska dressyren utan som sagt de är bara min åsikt :0)

 
Ingen bild

Johanna

26 februari 2009 17:36

Jo jag förstår dej men du förstår inte mej ;) Det är inte bara genom AR man får lära sig att utveckla sin känsla gentemot hästkroppen även om AR ryttare gärna verkar vilja tro det. Det finns bra tränare inom båda grenar likväl som det finns dåliga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards