Stall Ardbeg

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Linda Calissendorff - 2 mars 2009 12:12

I går så kom en viss person i byn att de skulle släppa sitt sto å deras åring ut på sommarbetet i djupsnön alldelens brevid Orujo så han sprang fram å tillbaka hela dagen i vild förtvilan så jag  var sååååå arg för vad är meningen att två hästar ska pulsa upp i snö ända upp till bogarna?! Snacka om slita ont...

Så jag tänkte att nu är väl benet jätte tjockt men de var de inte utan kallt å fint så de var nog inget allvarigt tack å lov hade de varit nått med senan så hade han knappast varit bättre efter den motionen... :0)

Vi hade bara i går på oss att lasta inför resan till PH vet på onsdag men skulle inte ha ens tänkt tanken då han redan var så uppstressand för han koncentration var inte den bästa han titta på ALLT utom där jag var!Men han gick in å åt havre å stod still tills jag backa ur honom men vi stängde aldrig för utan han kändes så labil så de ta vi nästa gång!

Ringde sen Hans Öhlund på kvällen å fråga om han kunde komma å hjälpa mig med lite  NH träning på Orujo å de skulle han gärna ställa upp med! Så förhoppningsvis  så kanske jag kan kontrollera han bland andra hästyar hädanefter  för de är inge roligt att åka som en vante efter honom då han vill gå i väg *ler*


Sandra ha nu sportlov så hon kommer nog bo i stallet hela veckan å träna lite på Hilda som verkligen behöver motioneras hon bara hoppa jämnfota å piper i hagen typ hela dagarna *ler* I går träna dom å de såg riktigt fint ut :0))


Skriver mer en annan dag! ;0)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards