Stall Ardbeg

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Linda Calissendorff - 4 mars 2009 23:54

Jag hade satt ut en annons bara för roligt i Sleipner angående jag sökte en leasing häst å trodde väl inte de skulle ringa nån men så gjorde de i går! En trevlig karl från jämtland som hade en 4 årig valack (Nordis) efter Qvadrigo som han inte hade börjat snabb jobba än men de var dags tyckte han :0) Han hade platsbrist hemma för han satsa mest på avel så denna hade kommit på sidan om... Han står nu hos en proffs tränare som hade provat att köra ett jobb i kval tider men han hade bara orkat 1 varv i 1.42 sen hade han blivit trött....Fatta inte varför de inte kan bara ge dom tid i stället för ta ut dom å köra han trött?! Han måste väl fattat han inte skulle orka med eftersom han inte jobbat i några högre tempon innan han kom dit *suck* Jag & Robban känner oss lite kluvna angående en ny häst...Vi både vill & inte vill tror de sitter i alla våra förhoppningar som bara går i kras hela tiden så varför skulle detta vara den häst man letat efter?! De enda som talar för de är att jag inte valt han själv så man kanske är dum som inte ta chansen, vi ska ju inte köpa honom utan leasa så är de helt katastrofalt är de bara lämna igen honom...

Vi ska i af åka å kika på honom för uppfödaren har fött upp dom 4 generationer å han säger han har en topp stammad bakstam som går i Spilta generna å den ska vara suverän! Mamman har lämnat en hel del bra avkommer så som sagt man kanske är dum som tveka men vi får se hur vi gör :0) Man sakna faktiskt att ha nån att köra/träna de kan man inte komma i från så man är nog mer fast i travet än vad man vill erkänna *ler*


I kväll red jag Orujo som var lika fantastisk att rida som vanligt! I dag träna vi på galopp fattningar å när man väl börjat att galoppera vill man ALDRIG sluta!Han är mycke sämre i V galopp så antingen sitter nått nånstans på honom på Vsida eller är han bara svagare, men har en lite för känning att nått sitter i V fram... Men de får vi se nästa onsdag om jag hade rätt eller inte! Hoppas jag har fel...


Sen tog vi ut lilla Wilmer på en tömkörnings runda nu har vi varit ute 2 kvällar på rad å nu börjar han fatta att man ska gå själv å svänga när jag vill de. De är så roligt att jobba med unghästar för man får se framsteg hela tiden så snart ska vi skaffa lite plastslangar som man hänger fram i selen så de tar i mot fram & bakbenen så han blir van att de är nått som tar på benen! :0) Jag längtar redan efter Lillis föl som snart kommer de är inte långt kvar nu,hoppas allt går bra för hon är en olycks fågel denna häst...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards