Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Tappat orken & sugen...

Av Linda Calissendorff - 20 mars 2009 17:59

Vet inte vad de är med mig jag har helt tappat all lust med hästarna antingen är jag inte pigg i kroppen annars blir jag orolig att de blivit för mycke med att man ska oroa sig över en ny häst igen... De är farligt med motgångar på motgångar för till slut vill man inte längre! Jag fullkomligt ÄLSKAR våren annars så jag ska vara full av energi men jag vill mest bara sova å sova inte liks mig direkt...






 
 
Ingen bild

Johanna

21 mars 2009 08:37

Du får passa dig så du inte bränner ut dig totalt. Det tar sååå lång tid att hämta sig om man kör helt slut på sig. Ta nu hand om dig själv i första hand!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Sandra

21 mars 2009 13:07

Som Johanna säger, ta hand om dig själv! Jag vet hur tungt allt kan kännas när det bara kommer nya smällar igen och igen och man inte vet hur man ska orka med alltihop. Det viktigaste vid såna tillfällen är att verkligen pyssla om sig själv - göra något man verkligen tycker om, bara sitta och njuta lite musik eller vad man nu gillar, omge sig med de människor man tycker om och får energi av, ta sig tid att vila och att njuta av de små sakerna - en kopp te, solen i ansiktet. Om du tömmer dig helt på energi och inte fyller på förråden så kan det gå illa.. Man orkar inte hur mycket som helst och högt tempo hela tiden.
Så pyssla om dig själv nu, man måste ta hand om sig själv också, inte bara hästarna för att orka med!
Jag skickar en kram och lite energi till dig och hoppas du snart mår bättre!

 
Ingen bild

Linda C

21 mars 2009 13:35

Tack mina vänner :0) Jo man gör inget annat än fundera å fundera på dessa hästar, sen när ska allt runt omkring ändå funka hemmet,jobbet,tvätta,laga mat å kan inte säga att man får direkt avlösning av Robban när de gäller hemma så de är både ha ansvar här som i stallet tar ut sin rätt...Tur hästarna snart kan vara ute så kanske man kan ladda batterierna igen :0)

 
Iselin

Iselin

23 mars 2009 12:27

Hej Linda

Så tråkigt att du inte känner dig kry. Hoppas det blir bättre... Det är ju i uppförsbacka det går uppför, och senn vänder det,- och allt går så mycket lättare! Tycker Sandra skrev mycket klokt, och håller med... Det är viktig att ta vara på sig själva! Iblant är det inte så mycket som skall till för man känner sig bättre, men går det för långt kan det bli svårare... Du är så duktig att tänka på dina hästar, tänk lite på dig själva också..;)
Känner så vel igen det du skriver om att man iblant känner att allt går i mot en, och man blir trött på att ha hästar. Och ni har ju haft riktig otur nu. Och det kan ju vara att Pyret inte har några besvär ang sitt överben, men hade det varit jag, hade jag nog kollat det upp. För skulle det vara så att det besvär honom, så kan det vel inte vara så svårt att få lämna tillbaka honom, med tanke på att vet. intyget inte stämde? Oavsett vad ni bestämmer er för, önskar jag er av hela mitt hjärta allt gott! Jag är säker på att et vänder för er, ni verkar vara arbetsamma och jätteduktiga med eran hästar! Och det ger frukt till slut skall du se!:)

Varma hälsningar Iselin

http://www.lundfrigg.se

 
Ingen bild

Linda C

23 mars 2009 15:56

Iselin: Du kommer med så klok inlägg de märks du ha varit med förr *ler* Jag känner bara att snart är de min tur att få vara med om lite tur då jag verkligen inte begär för mycket utan tjänar hästarna en matlapp blir jag otroligt nöjd :0) Jag lägger ut massor av pengar för att de ska hålla sig fräscha så man tycker nångång ska de ge resultat... Man vet ju en del som bara kör livet ur hästarna å de får framgångar ändå trots slarv mm.mm men de har väl hittat rätt sorts hästar som håller de är väl felet med mig att jag dras till de som oftas ha/haft problem,Pyret skulle vara den som inte hade nån anmärkning å han kanske är den som kan ha den västa skadan om han nu blir störd av de... vi ska testa han på rakbanan i kvällpå banan å ha några som kolla in honom så beställer vi tid efter de om de tycker sig se nått som inte stämmer de är som sagt lika bra!
Har ni bestämt nått om Ternas Maximus då? *ler* Skulle tagit honom i stället... ;0)

 
Iselin

Iselin

23 mars 2009 18:37

Hoppas verkligen det löser sig för er..:) Vi har själva haft våran del av otur, särskilt med unghästarna... Har en jättefin två åring e: Rite On Line som fastnade i ett staket i somras. Och pga en vetrinär fel blev en sårskada en avriven sträcksena... som tur är så leker det oftast utan problem för framtida tävlingskarriere, men när man skall sälja en häst, tar ingen chansen med en sån historia i bagaget...Så hon stannar här, och skall nogg visa up sig på banan endå.. senn har vi en hingst som är född 06, kanonstam, och jättefin.. Han skulle säljas,- så falt han ut av travet. Växtvärk sa alla, men det var nog lite mer. Han är nu behandlat i en kote, troligen efter en spark tror vi, så han är bra nu, men har ju hamnat efter.... Senn vårat sto född 06,- en JÄTTEKANON, skulle starta nu i mars, men stannade plötsligt till på ett istrav. Efter MASSE prover visar det sig att hon hade fått en spricka i nederste halskotan.. vetrinärerna hade aldrig sett något liknande, så hon är även använt för undervisning på Skara Djursjukhus. Också på bättringens väg,- men vad händer nästa gång kan man undra?? Vi sålde en fött 08 e:Järvsöfaks för en fin summa, men han är kvar pga ägaren är nyopererat, och frågade om vi kunde det, och det är ok då vi ju har fler i samma ålder...En dag var han jättehalt nr vi tog han in från hagen... och mitt hjärta stannade! Som tur var, så var det nog något som hände under lek eller lign, och inget allvarligt..Men endå... man hann tänka mycket.. särskillt sedan det inte var våran längre, även om dem är försäkrade, så hjälper det ju oftast inte om något är allvarlig fel...Så ja, jag vet hur det känns när "allt"går i mot en...Men jag är som dig, glad för allt got som händer, vare sig matlapp eller något annat, och det håller en uppe i motgången! Och en dag så vänder det..:) Stå på!!!
Ang Max så är han INTE ute på annons, men jag har fattat tycke för det du skriver, och tror nog att du tar vara på dina hästar, därför jag nämnde det, när jag såg din annons... Har haft förfrågningar förut på honom, men han är ju ett av mina"barn"..:)Så man vill ju inte lämna ut dem till vem som helst. Han ser faktisk kanonfin ut för dagen, hoppas jag får tag i någon jag kan lita på som kan rida in honom för mig, då jag själva har tappat balans och div efter 4 barn, och allt för lite ridning på senare år... Är nog blivit lite feg också, men skall börja rida mera, så då kanske jag tör prova själva... är vel mest rädd för att något skall gå galet, så han blir rädd eller något, och att det förstör för honom senare...Var liksom tuffare förut..*ler*

Hoppas allt går bra för er..:) Och Max är ju kvar om det blir så.:)*ler* Kollar in här stadigt, för at se hur det går för er....:))

http://www.lundfrigg.se

 
Ingen bild

Linda C

23 mars 2009 23:10

Iselin:
I dag var vi in och prova Pyret på rakbanan då de var rätt ok underlag mina kompisar var å kikade å såg och hörde att de stämde inte rikigt för honom att han stack V bak in under sig så de är klart de som stör honom... Ringde Gubben som äger han och sa att jag kunde ställa upp att stå för röntgen av benet men han fick stå för självrisken om de blir operation men han blå vägra han frågasatte min erfarenhet gentemot hans vetrinär som lät honom gå igenom besiktningen UA,jag sa att han ska vara glad hästen hamna hos mig som uppmärksamma detta så fort å jag förstod efter mycke "gnabb" att de där visste han banne mig om å drog en chansning att de skulle gå vägen så de sluta med att jag skulle annosera ut honom som ridhäst :0( Så jag får göra de då han inte är intresserad att ens kosta på han 2500 kr i självrisk så jag tycker de är så dååååååligt för hästen rör sig ändå effektivt de ser man i även dessa låga tempon så tycker de är synd att han ska inte få en ärlig chans men men de är ju som de är så nu ser de ut som man står med en ny ridhäst i ett års tid framåt för vem vill köpa en nordis för 20 tusen + moms i dessa lägen som han begär?! Vilken dåre... så de känns så jäkla tråkigt att de sluta så här men de är ju bättre att ta de i tid än att man lagt ner hela sin själ!

Förstå de där med ridningen så var jag med tills jag började rida kontunerligt :0) Man blir fegare när man får barn med de är naturligt så inse man att man är faktiskt dödlig och att man ha nån som är beroende av en ;0) Han skulle nog behöva lite träning på dressyr banan i kombination med trav träning så han kan hålla i hop sin stora kropp,de blir de starka av *ler* Har nån suttit på honom nån gång? de brukara ju aldrig vara några problem som sagt kallbloden är ju härliga då de oftas är bara kliva upp å de bara traska på som inget ha hänt!

Sköt om erå jag kika in till dig med å läser å kika på alla bedårande föl ni fått 08/09 alla ser ut att bli jätte fina hästar! :0)

 
Iselin

Iselin

24 mars 2009 10:14

Vilken skit gubbe! Jag tycker du skall ringa STC's advokat, minns inte förnamnet, men Walmann är efternamnet. För så får det inte gå till.. du har vetrinär intyget som tillsa att du skulle få en frisk häst, och vet.slarvet skall inte du lida för...Kan man inte lita på det, vad skall man ta till hjälp vid köp av häst då? Ge dig inte, prova leverera hästen tillbaka. Stå på dig, och ge dig inte utan kamp! Ge det ett forsök i alla fall. Du har ju skrevet kontrakt udner falska förutsättninger, det måste ju vara någon sorts ångrerätt, eller i alla fall rättsäkerhet???

http://www.lundfrigg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards