Stall Ardbeg

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Linda Calissendorff - 11 maj 2009 18:49

I dag var jag med Hilda & Wilma igen till Bonäset för koll om de är i brunst å om Wilmas cysta ha lossnat men de hade de ju inte :0(  Så nu fanns de inget mer att gör än att Wilma får fixa de själv men de känns inget hoppfullt om jag säger så...

Hilda var i perfekta läget så de blir seminering i morron :0) Men tro vad less jag blir när de ska ringa efter Alm Viktors Spermier å de var väldigt oroliga om de kommer räcka till för tydligen har han liten dos som de får ur honom *suck* så troligtvis så kommer de blir svårt att få henne dräktig på de lilla de skicka så är de inte typsikt?! Så nu antingen byter jag å ta järvsö viking eller blir de Keik Jo som vi får ta i stället så de är svårt att välja för å nackdelar då man var liksom redan förberedd på den hingst man ville ha... Hon fick i af vara kvar på bonäset så vi slipper fara i mellan med henne de tar tid att kuska i mellan Bjästa och järved så de blir nästan billigare att hon står där ute tills de är kollat att ägget gått i väg som de ska!


I dag var vi in på banan med Tea för att kolla hur hon betedde sig på banan och hur hon rörde sig som! När vi kom in i Susannes stall så var hon cool lugn hon nästan somna på gången så de kändes ju bra men sen när hon kom ut blev hon som förbytt hon blev super stressad på banan å stöka runt å knep svans å som susanne beskrev att hon kändes helt okontaktbar i mellanåt då hon blev som hetast... Hon kunde knappt volta henne men när hon väl kom i väg gick hon jätte fint inga galopper å hon hade fin aktion i traven! ;0) Kändes ju bra de då i af då vi mest haft galoppörer de senaste åren *s* Snacka om låga förväntningar man har fått...

Susanne sa att de var mycke jobb med henne och de var bara typ kämpa på å se om de blir bättre men de får vi hoppas att de ska bli för både Robban & jag är redan väldigt fäst vid henne!


Sen nu i kväll kom Monica för att kolla igenom henne och jag bad till högre makter att de skulle vara nått som man kunde härleda till att hon stuckit V bak in under sig hos förra tränaren så han fick tvinga henne att gå rakt med hjälp av sidostropp som är en tillfällig lösning tycker jag.

I af så hitta monica detta: Låsning i framknä V fram som hon fick lös sen var de rejält fast i V sida på ländkotorna och till slut korsleden på V sida :0) så där har vi problemet att hon stuckit och fuskat med V bak för hon helt enkelt inte kunnat jobba korrekt med de som hon ska så de känns så skönt att de var som jag befarat så de ska gå att fixa till så nu blir de massage och stretching på schemat samma som vi jobba med Hilda så man ha vanan inne om jag säger så *ler* Så nu är de bara förbereda sig på att i morron hitta säkert Vetrinär Gunnar nått på H bak vore förvånad om han inte gjorde de för Monica sa de här ha hon dragits med länge.... 

Hon gäspa typ 100 gr så hon tyckte de var såååå skönt efteråt för hon fick lite laser behandling oxå i förebyggande mot att musklerna ska dra ryggen i fel läge igen! Så denna dag har varit händelse rik så nu är jag rätt trött så ska vila en stund framför TV innan de är dags att mocka stallet... 




Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards