Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Man kan hitta mycket via nätet!

Av Linda Calissendorff - 25 maj 2009 23:08

I dag satt jag å hade lite och göra så jag googla namnet på Orujos uppfödare bara för roligt och se om de fanns några repotage om henne för hon är väldigt duktig på ställa ut hingstarna på visningar! :0)

Då kom jag in på en hemsida av en slump & hitta massor av fina kort bland annat på Orujos pappa Ungido IV och även Orujo själv om 4 åring,ett kort som de stod att han var en riktigt pärla! *ler* 

De stod jätte mycket bra om Ungido VI stam så de var mycket intressant läsning så jag satt där länge å bara kolla på bilder å läste för fullt! Sen skrev jag ett inlägg om att de var jag som köpt honom och att de vore roligt att ha lite kontakt med tanke på hennes fölston var halv syskon till Orujo! De gick ett tag så ringde hon upp så vi surra på i 1 timme så nu har jag lärt mig en hel del om Orujos stam och de är tydligen väldigt bra stammat så hon sa jag ha köpt mig en guldklimp till ett kanon pris så jag ska vara nöjd som har han hemma på gården :0)) 

Så de kändes roligt att veta med tanke på jag ha inte kollat upp stammar så för de är verkligen en virre varv att lära sig så jag ha inte ens försökt! Så de är ju bra man lyckas köpa en som är helt rätt inne med sin stam så nu ser jag fram i mot alla avkommor efter honom för han ha ett otroligt fint temprament så de hoppas vi ska nedärva på hans föl! Jag tror hårt på han & Estepeñas avkommor de kan bara bli helt perfekta i mina ögon! *ler* Kommer länka till hennes hemsida om de är nån som vill kika,de finns en hel del fynd som Maria ska sälja ut från spanien till ett mycket bra pris så är nån intresserad så kolla där de är topp stammat! ;0) Hemsidan heter Stall Idyll.




 
 
Ingen bild

Pernilla

26 maj 2009 00:01

wow! snackade du spanska i en timme?! imponerande? eller, nehej...Stall Idyll lät inte så spanskt...*skrattar*
Antar att du har snackat med en svenska? *ler*

Klart han är en stjärna! Synd man inte har nåt sto....

 
Ingen bild

Linda C

26 maj 2009 10:25

Ha ha ja hon var svenska annars hade de inte gått så bra kan jag lova kan knappt uttala hästarnas namn jag skratta flera gånger då hon sa tex Orujos pappas namn inte alls som jag sagt de ;0) Så de är svårt men bra man får lära sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards