Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Jag har en helt ny häst!!

Av Linda Calissendorff - 28 maj 2009 20:00

 I kväll var jag ut med Tea för första gången sen vi var på Dannero och fixa tändern+den onda vargtanden som hon hade på V sida av en tand...Kan bara säga att vilken skillnad på denna dam!!!

När jag ska tränas henne förut ha hon nästan kastat sig bakåt och verkligen INTE viljat ha bettet i munnen och i dag så gapa hon på en gång (Kan vara en ren tur grej jag vet) men konstigt är de för hon ha aldrig gjort så förut!

Sen när vi skrittade ut var de ett helt annat lugn över henne hon gick på slaka tömmar och skritta helt RAKT i vagnen och huvudet var spikrakt inte åt Vänster som hon gått förut innan tanden var kvar! Så var hon hela turen förutom hon var piggare på väg hem men hon var ändå lugn & fin att köra så på slutet gick hon riktigt fint i form med höjd rygg,de har jag viljat p.g.a hon har gått med sänkt rygg och bara spänt i hop hela kroppen som ett dragspel så de här är precis vad hon behöver stretcha sin egen rygg :0))

Så nu hoppas jag att allt ska vara bra på tisdag när vi gör återbesök så vi kan börja träna igen på banan för lite miljö träning men de känns som hon kommer vara mycket lugnare än sist vi var in för nu har hon inte lika ont i munnen längre!  ;0) Jag är såååååå glad!

 
 
Ingen bild

Therese

28 maj 2009 21:37

Vilken tur att hon kom till er :)
Som har hjälpt henne att fixa det som varit fel.
En del verkar ju helt blinda för sånt eller så vet de inte bättre helt enkelt.
Håller tummarna att det ska gå bra med henne nu framöver.

 
Ingen bild

Johanna

28 maj 2009 22:26

Va roligt! Skönt för pållen och härligt för dig att få ett bra resultat!

 
Ingen bild

Linda C

28 maj 2009 23:56

Ja de är såååååå kul när man får utdelning på nått man gjort :0) Hoppas bara de går lika bra sen när vi kommit i gång med träningen...;0)

 
Iselin

Iselin

29 maj 2009 10:51

Så roligt!!!! Det är kul när man hittar lösningar som fungerar! Gratulerar så mycket med gott jobb!
Och jag måste bara säga att jag är SÅ ledsen för Wilma.. har du ringt och kollat med några som är ekspert på sånt? En kompis av mig tipsade även om att frysa ner ägg, vet inte om det går, vad det kostar osv, men då hon ju har sin färg, skulla man ju så gärna hittat en lösning... Men jag vet att olika vetrinärer kan ha olika lösninger, Tror Kerstin Dareneius är dyktig på sånt...(tror hon hetar så? det går att googla på henne) det går ju att ringa och fråga i alla fall... det kostar ju inget.. blev ju en liten påmminelse om något tråkigt, när du var så glad, och det var inte meningen, men jag har inte skrivit på ett tag, skrev dig några radar på facebook, så du vet varför... men ville bara säga det, för jag har tänkt en del på just det med Wilma..

Kramen Iselin

http://www.lundfrigg.se

 
Ingen bild

Linda C

29 maj 2009 11:06

Iselin! Tack för din uppmuntran :0) De är bara hoppasde håller i sig men de är markant skillnad sen jag körde innan vi fixa tänderna! *ler*
Angående wilma så har du rätt i ska kolla upp om de fins nått man kan göra för henne,enligt stuteri finns de inget att göra utan bara avakta å se om hon reder upp de själv för de finns inte inget annat att göra... De är verkligen tråkigt för Wilmer är en jätte fin avkomma och hon har en perfekt extriör för att avla på så jag hoppas de kommer flera som han men tiden får utvisa om de kommer gå vägen... Men ska helt klart kolla upp allt jag kan för att man känner man vill prova allt man kan för att ha henne kvar hos oss för hon är en riktigt pärla! :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards