Stall Ardbeg

Alla inlägg under maj 2009

Av Linda Calissendorff - 6 maj 2009 20:32


I dag har de regnat om vart annat... de var så bra i hagarna å de hade börjat torka upp riktigt bra :0(

Men såg att i morron skulle de blir strålande sol så de ser vi fram i mot! 


I kväll åker "Tea" upp till solvalla så Greens hästtransporter kan hämta upp henne sen i kväll så hoppas de tar de varligt med henne då hon hade varit lite små jobbig att lasta tidigare enligt tränaren Sten,de hade behövt varit 4 st för att få på henne men han hade lagt ner lite tid på NH så nu sprang hon in i transporten men som sagt nu är de främmande folk som ska lasta så jag hoppas  de går lugnt till väga :0)

Ska bli så spännade att få se henne LIVE så dagen kommer krypa fram i morron till de dyker upp på eftermiddag/kvällen!


Robban ha kört Donna i skritt på mon nu sen i måndags å han verka nöja sig med de lilla då han sa i går att jag fick sköta snabbjobben så kunde han köra lugnt där i mellan,inte mej i mot då jag gillar att köra intervaller *ler* Tur man ha en karl som inte ställer så höga krav  ;0)

Nu ska jag ut och motionera Orujo de är nu många som är intresserad av betäcka med han så måste hålla han i trimm så han orka med sommarens övningar *s*


På återseende i morron och självklart rapporter om Tea!



Av Linda Calissendorff - 4 maj 2009 18:34


Var i väg i dag för att kolla Hilda & Wilma om de blivit nån förändring men ICKE sa NICKE... Wilma var oförändrad hade kvar de som sitter för äggledaren så de blir till att sputa henne med PG så hon kommer in i brunst igen...stackars häst hon lär ju bli less mitt sprutande!

Hilda var som förra gången hon var inte redo för att semineras än tyvärr...men kanske lika bra så man inte får föl när de är fortfarande kallt.


Satte ut en annons på Orujo att vi ta i mot ston för betäckning och de ha redan mailat 2st och 1 ringt så hoppas de blir några st i sommar som vill ha han som hingst :0) Ha en tjej som ska hjälpa oss som varit med förr på hand betäckningar så de känns KANON med hjälp av en som vet hur de ska gå till *ler* Så kanske vi rent utav betäcker Estepeña igen senare i sommar om nu ändå inte Wilma tar så ha man 2 föl nästa år i af.


Nya fux tjejen kommer på torsdag eftermiddag känns super spännande att få se henne i verkligeheten :0) Hon var speciell i humöret hon tydde sig till 1 pers så de känns bra hon får komma hit i lugnet mot för stå på proffs träning de kommer bara göra henne gott!

Nu ropade soffan efter mig ska vila ner maten sen ut å göra klart stallet och rida en sväng! :0)

Av Linda Calissendorff - 2 maj 2009 22:39

Här kommer den snygga flickan som vi är spekulant på som vi hoppas inte ska ha nått skit på framknäna... Blir lång väntan tills de är klart med besiktningen....


Här är Tea som 2 åring från premien!

 

 På väg ut på en motions tur!

 


Bra med kompis i hagen!


Ser lite trött ut i vinter solen!


Tea som unghäst!

 

Av Linda Calissendorff - 2 maj 2009 22:34

Här kommer lite kort på Wilmas mamma Pia Hulteby,ser ni vilken likhet de är på Pia,Wilma,Wilmer helt otroligt som kopior på varandra förutom att Pia har en större bläs! :0)


 






 



Av Linda Calissendorff - 1 maj 2009 17:47

Var i väg i morse med Wilma för att kolla hur de var med "cystan" om den släppt eller om den sitter kvar,min magkänsla sa den skulle göra de... Och de gjorde den tyvärr... :0(

Anna vetrinären sa att detta var deras utmaning i år så som jag sagt att de kommer inte sluta som jag vill de är jag nästan säker på men som sagt hoppas jag blir överbevisad de blir jag mer än gärna! Så nu ska hon dit igen på måndag då liks Hilda ska dit för att se om brunsten fått den att börja minska ner för att till slut försvinna helt... Håll tummarna för oss!


I dag ha vi varit på kalas i västanåmarka gård så de var så mysigt de var Pernillas wille som fyllde år så de fick först rida ut med hästarna å en blev över så den fick jag rida *ler* Skönt att sitta på en liten häst som bara följer svansen på den framför så man höll nästan på somna där man satt *s* De fina varma vädret var inte så tokigt heller så TACK pernilla för en härligt kalas även för föräldrarna ;0)


Robban & jag är ju lika galna så nu ska vi avslöja en nyhet som vi bestämt oss för här i veckan *ler*

Ha som kikat på annonser för roligt om man skulle hitta nån som skulle passa Robban då han så gärna vill ha en egen att hjälpa till å träna så i tisdags hitta vi en fux tjej med bläs och en vit strumpa (Mycket vikitgt *s* ) Hon är 4 år efter Super tilly hon ha kvala in på en 22 tid i slutet på mars träna för dagen runt 20-19 full distans men räcker inte till söder ut då demåste kunna debutera på en minst 17 tid för att ens ha en chans mot alla stor tränare där nere... Så de var 10 delägare som ville byta ut henne mot en redan färdig starthäst så därav de säljer henne då de ta minst 2 månader att få ner henne i tid ev längre så de passa ju oss utmärkt!! Hon ha stått på proffs hela sitt liv så hon kan behöva komma ut i lugnet i Bjästatjärn *ler* Skönt med en ung fräsch häst som ha hela livet förhoppningsvis framför sej! :0)

Hon ska gå igenom en full vetrinär besiktning på ATG klinik samt ta plåtar på framknäna å är allt OK så slår vi till så kan hända hon kommer på torsdag om de får en tid snabbt på kliniken :0))

Sen ha hon en rätt OK stam så i framtiden kan man avla på henne oxå så de är inte helt fel! Så håll även här en tumme att vi lyckas köpa en stjärna åtminstone en som kvalificera till mina krav vilket är några matlapps pengar i månaden! Ha väldgt låga krav efter all strul *ler*

Ha inte sett henne på bild så kan inte lägga in men hon lär ju ska vara eb racermodell och snygg med tanke på bläs & fux! (jaja vet jag är en färg nörd kan inte hjälpa de heller...) :0)


Nu ska jag ta å äta lite så vi hörs mera sen! Bye bye!


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards