Stall Ardbeg

Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Linda Calissendorff - 25 juni 2009 21:23

Anja som hjälper mig en hel del nu med både ditt och datt har i dag ringt självaste Jan-Olov Persson och fråga om Järvsöfaks han betäcka både Hilda & wilma nästa år! *ler* Han är ju oftas fullbokad flera år frammåt med toppstammade ston med bra resultat så jag känner jag har ingen chans att få mina ston betäckt med honom för de har ju inte fått nån ärlig chans på visa sin kapacitet p.g.a skador....Men i dag så hade Anja ringt och berättat om dessa 2 fina flickor så han ville jag skulle skicka in deras ansökningar redan nu så ska han troligtvis fixa åtminstone en av dom men möjligen bägge två! *Glad*  TACK!! För du trixar & donar för oss de är verkligen guld värt för oss!:0))


Kort på självaste Järvsöfaks! Visst e han stilig på detta kort?! :0)


 




I dag har vi bokat en tid på PH vet för Tea för att be Pär göra en grundligare undersökning så man kan komma till en slut sats med detta att hon hoppa som till med H bakben i mellanåt...Känns som ingen mening att böja upp henne eftersom hon är ny behandlad så de blir antingen ultraljud eller röntgen för att utesluta några pålagringar eller ev andra hemska prognoser... Jag orkar inte sitta å fundera hela tiden VAD de KAN bero på utan jag vill veta annars så är de ingen mening att träna på om man ska leva i en ovisshet då känns de som gläjden är borta med att träna henne! I går körde jag motion på mon och hon har aldrig känns så fin i tömmen utan var avslappnad och öronen spelade framåt på henne men så vid vissa tillfällen så kniper hon svansen och ser irreterad ut! Å de kan ju vara så enkelt som att de är balanseringen för de händer oftas efter hon klockat i skorna men jag vill ändå utesluta de är nått allvarigare ändå,för i fjol så blev 2 st 4 åringar borttagna p.g.a urkalkningar så de finns i mitt minne och 1 av dom hade inte ens premat eller kvalat bara tränats.....

Så jag är glad at vi ens fick de de brukar vara praktiskt omöjligt att få tid i högsäsong+ snart semester men lille Edwin verka ha chramat in sig rejält i Pers familj för de minns oss väl ochh vi var så välkommen så! *ler* De har aldrig gått förut kan jag lova då har vi fått kalla handen,så tack mitt hjärtegulll!!!! *ler*


Nu ska jag ta mig en ridtur på Orujo nu känns de som jag klara av att rida efter omkull kastningen med hästen ;0) Har haft ont ska ni veta så inget jag önskar min ovän ens.... 


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards