Stall Ardbeg

Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Linda Calissendorff - 30 juni 2009 22:18

Var till solänget med tjejerna i dag och de är så fuktigt i luften att man svettas typ bort 1 liter svett så fort man gör nått...

Men tur är så klarar hästarna av värmen bättre än oss människor i bland! 

Rakbanan var under all kritik i dag med de hade inte ens harvat upp den efter gårdagens tävlingar då de kört bilar över den för att parkera inne på området! Helt sjukt de får gå till så här bara för  banpersonalen jobbat sent, så skiter de i resten av träningsvägarna! Så i morgon ska de få ett samtal från mig å jag ska klaga för alla de kan jag lova! 


Donna fick långa intervaller i dag med och hon fick upp flåset rejält vi sakna bara nån att köra med så man får ta och ragga nått körsällkap men de ska ju stämma på den tid jag åker in oxå så de blir nog svårt tyvärr...


Carlmark var och skodde om Tea i dag med halvrunda tvärtå fram och tyngre guldskor bar för att ställa om balanseringen lite men de hjälpte inte hennes hoppande inne på banan :0/ Men körde sen ut och körde 4 intervaller och då gick hon kanon fint! Så nu ska jag träna på ändå för jag tror de sitter som sagt i huvudet att hon travat snett förut så bara nöta på! Skulle även vara roligt att testa henne med sällkap och de o hon blir mer koncentrerad så ska försöka köra Donna och henne tillsammans på fredag om vi kan fixa barnvakt till Edwin! :0)


Tror jag åkt på nån knepig förkylning har haft svett & feber frossa i natt omvart annat så de är ju för typsikt då man ska ha semester... :0( 

Bara hoppas de går över snabbt! 

Ska ut nu och släppa in hästana de vill så gärna in nu när knotten är som FAN på dom på kvällarna.... *suck*

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards