Stall Ardbeg

Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Linda Calissendorff - 3 juli 2009 22:44

Först så fick jag en glädjande nyhet att Deika (arab tjejen) som Orujo vänslas med var på koll i dag och troligtvis är hon dräktig :0)) Hon hade ingen ägglossning på G så de borde ju vara så men de ska kolla igen om 1 vecka för att vara på den säkra sidan så de inte misstog på en cysta men de tror jag inte de gjort utan vi får hoppas att de blir ett vackert föl nästa år!


Sen åkte vi in på banan med Donna & Tea å körde intervaller på rakbanan trots den är lite för hård i mina mått mätt men måste ma så måste man...De sa när vi ringde och fråga om den skulle vara så här i forsättningen så ska de djupharva upp den så de vore ju inte en dag för sent... Så hoppas de håller sitt ord då och fixa de snarast! 

Åter till körningen *ler*

Innan jag körde Tea så stod jag å berätta för henne att matte skulle bli väldigt GLAD om hon inte hoppa med baken i dag sen försökte jag skicka en bild till henne på när hon travade och traven bara flyter på! :0)

Selade på henne och begav mig ut... Kan säga de att hon har aldrig känts så KANON FIN!!! Hon knep svans endast 1 gång för då höll hon på kolla på annat och knacka ihop i skorna,men sen så trava hon med lyft svans och spelade med öronen! *ler*

Jag körde som fortast runt 35 tempo men hon vill bara öka å öka så man får hålla igen henne så där lagomt utan att sitta och dra i henne utan mjuk å fin på bettet! Susanne Osterling kom förbi för att ge hästarna i hagen bervid rakbanan vatten och kvällsmat och hon stod å kika på oss i 2 intervaller och hon sa att de där såg riktigt bra ut! Hon sa även till Robban att Tea såg mycket finare ut i kroppen och att stona ska vara runda och goa i hullet så nu känns de som de äntligen är på rätt väg igen! (Om hon forsätter så här som i kväll så) Kan vara carlmarks balansering som hon känner sig trygg i med för nu har hon ju fått gått 2 jobb med dom så de var ju en omställning mot för vanliga järnskor runt om förut så man måste ju ge dom lite tid att trava in sig på de nya! Så i kväll är de en lycklig Linda som nyss kommit hem! *ler*


Donna kändes oxå kalas fin i kväll! Körde 6 st intervaller och hon låg lagomt på bettet trots vi träna ensamma så de finns hopp att kunna starta i gång dessa till hösten om de forsätter så här så! ;0)

Ska väl göra ett banjobb med båda om ett par veckor för att kolla läget med flåset och hur de sköter sig på banan,ska bli kul att se de två träna ilag för de är verkligen bästa kompisar nu så de blir nog bara bra för Tea att ha en trygghet med sig! 


Nu ska jag ta en välförtjänt dusch & sen sova gott! :0)

Av Linda Calissendorff - 3 juli 2009 10:18

I dag är de så där lagomt ute å inte så där äckligt klibbigt varmt som i går... Jag & Edwin var och bada hela eftermiddagen så de var en nöjd och trött liten sötnos som somna så fort han lade huvudet på kudden *ler*

Så vi åker nog en sväng till i eftermiddag om vi orkar han har sin sista dag på dagis i dag sen sommarlov i 4 veckor! :0)


I kväll drar vi in på änget för intervalla fux tjejerna igen så rapport om de kommer efter kvällens övningar! :0)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards