Stall Ardbeg

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Linda Calissendorff - 9 juli 2009 19:37

Var i väg med Tea i dag till Per som jag skrev i går och trodde inte för mitt liv att jag skulle få åka hem men en ännu till häst utdömd för travet... :0(

När han såg henne så såg han ju på en gång hennes kors att hon har som en "karp" rygg där bak och de sa han på en gång de gillar jag inte... Sen gick vi in och han skulle känna igenom henne nogrannt som han brukar göra å när han kände efter hennes baklår så sa han har ingen sagt åt dig att denna häst har en muskelbristningar bägge bak?! Eeh nej, sa jag då jag har haft både kriopraktorer,massör och vetrinär som kollat henne innan köpet utan som sagt jag visste om låsningen i ryggen och de anmärkningar hon hade på böjprov men hon har ju gått igenom på återbesök senast i början på Juni så de ska ju vara Great sa ja! Han sa prognosen för att få henne att trava med dessa bristningar är små med tanke på de är nog de som ha gjort hon drar de bakbenet eftersom de inte är som de ska vara i muskeln...  Helt jäkla sjukt!


Ja nu är man helt nedslagen igen kan inte beskriva min frustration över hur människan kan forcera en häst och som sagt å sen sälja henne vidare då de garanterat vet om att hon haft muskelära problem de kan man inte missa hon måste ju varit jätte halt då detta hände.... Har ingen att skylla på heller vi köpte ju henne men som sagt har verkligen kollat allt utan att röntga henne men detta hade ju inte kommit fram ändå om vi röntgat! :0/


Fan vad less jag är nu.....

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards