Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Så blir de inge start i år heller :0((

Av Linda Calissendorff - 11 augusti 2009 20:00

Har inte orkat skriva om de som har varit med Donna för de känns så jävla drygt bara...

Ni som har hängt med vet ju att när vi "tog" över Donna så hade hon som pytte liten svullnad på insidan av kotan,de var då vi åkte och skulle kolla upp henne då vi fick spruta knä & kota på H fram... Både jag & Annelie (som äger Donna) Ville han skulle ultraljuda å kolla så de inte var nått annat då denna difusa svullnad kom å gick å de brukar de inte ha vid ledproblem inte som jag har haft på mina å vi har ju som sagt fått behandlat en hel del!

Han tyckte de var så onödigt för han var helt säker på de var leden eftersom de släckte på bedövningen så han typ vägra göra trots jag sa att jag ville...Han sa de är granterat en cirkulations rubbning bara....

Sen fick hon ju cortison 2 gr eftersom hon fortfarande vara böjöm vid återbesök sen fick hon vila i över 3 veckor sen sattes hon i gång lugnt! Har märkt nu efter några verckor intevallande att hon började få tillbaka denna knappt märkbart svullnad på insidan men den gick oftas ner vid träning men kom när hon stod inne över natten så jag beställde tid för lysning för att verkligen kolla vad de berodde på eftersom vi hade tänkt kvala in henne denna månad! Åkte ner i dag och de var ju så att hon hade en förändring på H fram på gaffelbandet :0(( 

Var väl inte allra värsta men skulle vila och skrittas i minst 2 månader för sen kolla igen.... Fatta ni vad de känns jävligt?! De var nog de hon hade från första början då vi var dit så hade vi lyst då hade man åtminstone fått svart på vitt å inte när man tränat denna häst snart i 2 månader med intervall träning....Så när hon blev behandlad md cortison och vila så blev hon väl bättre men nu när de blivit en del snabbjobb så har de kommit tillbaka men konstigt nog har jag inte märkt ett dyfft när jag kört hon har travat helt klockrent! Han böjde även i hop kotan på henne i dag oxå för kolla men hon var klart böjöm men inte halt då vi sprang i väg men märks de strama väl när man böjjer i hop kotan så gör de väl ont i senor å gaffelbandet...

Så nu blir de ingen starthäst i år heller utan de är bara nödda nu verkligen! Jag kommer nog inte träna upp henne igen efter vilan för jag känner jag orkar inte lägga ner en massa tid i vinter på uppträning på hårt underlag trots de är ju de hon helst ska träna på med tanke på skadan men jag orkar bara inte så hon får väl gå här i hagen tills leasingen går ut om inte Annelie har nån annan bra ide men svårt för henne med tanke på jobb situationen i dagsläget å de kostar ju en hel del att ha häst de är ju inte gratis...

 
 
Ingen bild

Yster

13 augusti 2009 19:22

Ja men hur mycket otur ska en människa ha igentligen.. detta är inte klokt att det ska vara nått hela tiden med hästarna.. att de tär skador och så men nu har det verkligen varit otur på hög nivå.. Nä dax att vända det till lite lycka och framgång så ni får belöning för all den möda ni lägger ner på djuren.. Så ni där uppe NU SKA NI LYSSNA NOGA!! Ingen MERA skador och elände nu.. dax för lite överflöd till Stall calissendorff :O) så nu väntar vi någon dag och ser vad som händer..hej hopp tralla lallala ;O))))))))))))))) kramizar

 
Ingen bild

Linda C

13 augusti 2009 19:45

Ja syrran jag har bett många gånger till dom där uppe å de ville tydligen inte de ska bli bättre så kanske bara inse att jag ska ha bara en hobby häst helt enkelt de gick ju bra förr i tiden.... Svårt att känna sig positiv när allt bara jäklas man är liksom bara omringad av dåliga energier sen jag flytta upp till övik man kanske ska flytta nån annanstans? :0/
Puss på dig för ditt gulliga inlägg iaf!

 
Ingen bild

Linda-li

14 augusti 2009 01:40

Ja Linda, Ö-vik är ett skithål många gånger men det är nog många platser olika tider i livet. Den nya känns väl fin? Kanske är hon stallets stjärna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards