Stall Ardbeg

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Linda Calissendorff - 19 september 2009 13:58

I dag var vi upp till Holgersson som var i Umeå för att gå igenom hästarna! Skrattande

När jag tog ut Kristallen så sa han på en gång: -Men vilken snygg häst!! Precis en sån modell som jag letar efter om jag hade köpt häst! En stor rejäl märr med extriör som henne de är dom som brukar kunna röra på sig! Han fråga om hon var startsnabb för han trodde de med tanke på hur hon såg ut å de vet jag ju att hon är för de ha Bo uppfödaren sagt så de stämde ju! Flört'

Han berömde henne flera gr å han tyckte att vi gjort ett rikigt kap för han hade köpt henne direkt om han hade varit ute efter en häst! *ler* Tror ni man blev lite mallig?! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA de blev ja! Proffs tränaren Sören Lennartsson som vi var hos kunde bara instämma han sa ni ha nog gjort ett fynd här med tanke på hr hon såg ut,sen kan man inte säga nått om prestationerna eftersom hon är ostartad,men han mena på att man ha ju förutsättningarna i af med tanke på hennes kropp!

Han hade inte inget avikande att säga förutom hennes H framben som är utåttåad men fick lite tips om att korta tån REJÄLT och lägga på henne tvärtå utan tåkappor och be Karlmark ta med på insidan å sen lägga ut skon på utsidan så skulle hon trava lite bättre å inte slita utsidan så mycket! =) Så n ska jag ta ett snack med honom att komma å fixa de så snart som han bara kan för att testa för han sa jag skulle märka skillnaden direkt å de kunde sänka hennes tider med 2 sec bara de lilla så varför inte testa! Sen prata han om många tips kring tömkörning och annat som man kan ta till om hästar går snett mm.mm som jag ska spara i mitt minne,bra att ha i framtiden! Cool Så de var roligt att få sånt beröm över henne så nu e hon DYR! *skratta* Jag trodde först de skulle liksom rynka lite på näsan för hennes stam men han tyckte de var intressant med just  Crowns Best i hennes tam för de fanns tydligen inte så många avkommor efter honom å han var tydligen intressant på den tiden.

  Han sa även de var mycket av Super Arnie i henne de förstod han nästan innan jag ens sa de! Så de sista han sa innan vi åka var önska oss lycka till och sa att: -Ni har en guldgruva de se till att förvalta den väl! Å de är just de jag är bäst på! Skrattande Så vi får se vad framtiden bär med sig vi ska till Per först å kolla läget innan man ropar Hej för mycket men är hon fräsch där så är jag nog världens lyckligaste Linda! =) Billigaste hästen visar sig var den bästa! *ler* Kanske de vänder nu..... *hoppas hoppas*


Fått en rapport från Sandra & Hilda som är på hopptävling i dag att de gått en felfri runda i både grund & omhoppning så de kom på en 2:a plats! Fan vad duktiga ni är tjejer! Så nu är de väl unnad en vinst i nästa klass rapporter kommer senare! Tungan ute Är stolt över er ska ni veta! Skrattande

 

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards