Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Fråga!

Av Linda Calissendorff - 14 oktober 2009 00:39

Hur ska ni göra med svin influensa vaccineringen?! Jag hade bestämt mig eftersom jag ha astma och ligger i riskzonen men efter man hör från höger till vänster att de fri skriver sig från biverkningar och de mest konstiga är att de säger man inte ska ta sprutan om man har hjärtproblem och hur ska man veta om man har underliggande problem om man inte testar sig först? Förvånad

Hörde de var ett dödsfall i norge en ung tjej som dog dagen efter vaccinering... Så jag ha verkligen besluts ångest! Hur ska man göra med Edwin då ska man eller inte där med? Får han de å de händer nått så förlåter man sig aldrig... Å tar han den inte å blir jätte sjuk så är de ju lika illa!

Så hur ska ni göra?!



 
 
Ingen bild

Sandra

14 oktober 2009 06:08

Jag ligger också i riskzonen, så jag tror jag tänker ta det... Då känns det som att man gjort vad man kunnat iaf;)

 
Ingen bild

sofia-Stall Neshime

14 oktober 2009 07:19

Hej
Jag ska ta vaccinet, man får ju vänta ca 10 minuter innan man går så att man hinner se om pat får någon direkt reaktion. Sedan skulle jag inte heller förlåta mig själv om det hände barnen nåt o jag inte gjort det jag kunnat. Detta beslut tar jag och då både på min egen hälsa, som mamma men också utifrån den kunskap jag har som ssk.
Så tänker jag i alla fall:)

 
Ingen bild

Linda Calissendorff

14 oktober 2009 08:07

De som känns så osäkert att de vill man ska stanna kvar då blir man ju mer nojjig... För om de var säker på vaccinet så ska de väl bara ok efteråt, så känns som de inte vet själva reaktionerna... Ursch jag kommer grubbla ihjäl mig tänk om de är bara för att de ska få sälja vaccinet som de går ut med detta å de är bara uppjagat kanske inte blir så många flera ordentligt sjuka utan de är som en vanlig förkylning för i grund botten är de ju de,utan ha man andra problem som man kan bli ordentligt sjuk att man måste lägga in på sjukhus...
Sofia är du utbildad sjuksökterska? =) Då borde du ju vara insatt lite mer än en annan!

 
Apona

Apona

14 oktober 2009 09:51

Ja, jag har beslutat att inte ta nåt vaccin.
Har själv en flerhandikappad dotter, så hon är den enda som möjligtvis skulle kunna komma på fråga. Men det blir nog inte så, ändå med henne. Vad vi sett hittills är inte flunsan alls så aggressiv som det har framställts. Har haft flera i omkretsen som haft svininfluensan och den har inte varit värre än vanlig höstflunsa. Faktum är att det dör många människor i den "vanliga" flunsan varje år, så inget är ofarligt eller säkert.
Anledningen till att jag inte vill bli exprimenterad på är att detta är ett sällsynt illa uttestat vaccin, med både squalene och kvicksilver i. Jag befarar att vi kommer att många olyckliga bieffekter efter detta experiment på befolkningen. Låter som en anti, men det finns anledning. Och det är inte många länder som tagit till sådana här drastiska massvaccinations-program. Nu finns även en JK-anmälan i fallet.

Läs mer på: www.vaccinationsfaran.se

http://www.kallblodsangel.se

 
Ingen bild

Linda Calissendorff

14 oktober 2009 10:51

Exakt de som jag har hört om vaccinet var på den sida du länka till Anna! Ha läst igenom och jag blir då mer åt samma håll som du.... Man vet inte de långsiktiga biverkningarna än de kan de omöjligt ha kollat som sagt! =0/ Sen är de väldigt tyst om biverkningarna man läser då inget sånt så man får nog avvakta å se hur de blir som de borde ju läka ut i pressen om de blir många... Ha hört en läkare som vägrar ge de till sina barn då kan man fundera varför gör inte läkarna de till sin egen familj? De ska väl förgå med ett gott exempel tyck man.
Jag ska fundera vidare men blev mer anti jag med när jag läste sidan måste jag erkänna! tack Anna för infon!

 
ylle

ylle

14 oktober 2009 12:12

Efter att ha läst och funderat så har jag kommit fram till att jag inte heller vill vara nåt experiment! Så jag avstår från vaccinering!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sofia-Stall Neshime

14 oktober 2009 17:26

Ja jag är utbildad ssk men jobbar inte som det i dag utan har skolat om mig till G-snickare/finsnickare med snickeri hemma på gården:)
Egentligen om man ska hårddra detta med vaccin så visst finns det bi verkningar och egentligen så dör ju det varje år människor i influensan. det är dock oftast människor med andra sjukdommar eller gamla med nedsatt motståndskraft. Vaccin eller inte jag vet inte finns kanske inget rätt eller fel. Visst verkar det uppjagat tyvärr får man väl lov att säga:( Men i dagsläget ska jag ta sprutan i alla fall. Intressant att läsa om hur andra tycker, vem vet man kanske ändrar sig:P

 
Ingen bild

Linda-li

15 oktober 2009 21:41

Fortfarande tveksam...är löjligt rädd för sprutor också....patetiskt, jag vet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards