Stall Ardbeg

Alla inlägg under oktober 2009

Av Linda Calissendorff - 21 oktober 2009 22:17

 

Idag orkade jag inte göra nånting när jag kom hem var frysen och trött så in i norden.... Som tur är ha man små änglar i stallet som mockar och fixar så jag fick ett glatt sms runt kl 20 när jag skulle till slut pallra mig upp då skrev Jeanette att hon gjort klart hela stallet bara ta in dom! SkrattandeSkrattande Vilken lycka! Jag tar hellre en sån överraskning än vinna på lotto! *ler* Tusen tack för all eran hjälp i stallet ni är kanon härliga tjejer!


I dag så blev jag tok less på jobbet så tog en akut semester dag i morron så jag ska hinna köra både Wilmer & Kristallen sen rida Orujo lite med han fick vila i dag med gott samvete ha ridit han i 4 dagar i rad så han kan behöva vila musklerna lite... (tyckte matte i af) Flört

Så i morron blir de full rulle igen men de är man van bara slänga i sig 2 alvedon å köra vidare thats life on the farm! Cool På fredag blir de timrå nästa för återbesöket ska bli spännande att se hur de ha tagit som vi hoppas att de ska vara som bortblåst men de får vi veta inom kort! Hon är pigg som bara den och hänger vid grinden då jag kommer ut hon vill nog ut å motionera lite nu *ler* när hon märker jag inte kommer och hämta henne så kastar hon runt med huvudet som hon säger -skyll dig själv då! Gull gumman!


Nu blir de en varm dusch å sen ska jag se på Greys anatomi som jag spelat in! =))



Av Linda Calissendorff - 19 oktober 2009 19:22

Började men man fick skynda sig ut till kickis häst shop för att fixa skor till wilmer då jag inte hunnit nån annan dag för man jobbat... Så vi for kl 11 för att hinna med till Carlmark kom kl 12 så de var nöd å näppe vi hann Förvånad

sen upptäckte jag att Robban inte sladdat ridplanen som han LOVADE i går innan jag åkte och jobba kväll,å vi som skulle ha ridlektion 5st sen på eftermiddagen å de var nog upp trampat som de var innan så man ville ju ha de slätt å fint! Så då efter skoningarna så tog jag traktorn själv och skulle sladda och de gick ju bra till sista hörnet på ridplan är de väldigt snävt och lös sand så där körde jag lite för nära staketet så satt som fast för kunde inte backa med sladden heller å de är så tung att den rubba man inte ensam....Skrikandes Jag blev fullkomligt vansinig där stod man med en traktor som bara grävde ner sig å en sladd som man inte kan flytta! Ni som känner mig vet ju mig temprament så jag ringde å skällde ut Robban som var i umeå och sa man ska banne mig inte kunna få en sak gjord som man ber dig om och sen bertätta jag om mina missöden å då hade jag inte hunnit göra mat åt en hungrig Edwin å de var 1 timme tills jag skulle vara klar på ridplan för att rida...Ja man kan slita sitt hår för mindre kan jag lova! Så sen kom tårarna och jag blev lite smått hysterisk tills Edwin kom och lade armen om mig och sa -Men mamma lugna dig nu så ska jag komma ut och hjälpa dig då ska vi nog hinna.... Söta lilla barn! Kyss

Så vi gick ut och så fick jag koppla bort tråden till sommar hagen å ta av sladden så kunde jag komma ut med traktorn sen så hämta Edwin ett spännband så vi kunde ta traktorn och dra bort sladden så vi kom i från de djupa sanden så de gick ju bara fint! De är tragiskt att en 5 åring ska behöva hjälpa mamma *ler*


Sen kasta jag mig i bilen köpte en pizza till Edwin å han precis ut tills Sandra kom! Skrattande

Orujo var HELT fantastiskt Sandra sa flera gånger -Vilken underbar häst du har Linda! Han försöker göra allt rätt trots mattes okontollerande rörelser så är han så genom ärlig och tålamodig! Vi tränade på skol skritten i dag och de fixa han galant när matte var koncentrerad som bara den å fick till de rätta hjälperna *ler* Så nu ha vi nått att träna tills nästa gång hon kommer de blir om 2 veckor så de bli ju toppen! Glad



 



Av Linda Calissendorff - 18 oktober 2009 13:25

 


Vi tog in Wilmer i dag för lite träning att åka bur och få se banan medans Edwin var på knatte skolan och de var ju väldans smidigt! Cool Så nu ska han få åka med varje gång jag ha möjlighet att följa med då jag inte jobba.

Han skötte sig jätte bra för de var mycket som var spännande å han gick och gnägga mest hela tiden men han var piggare där inne än hemma så han tyckte de var lättare att dra på slättan här är de ju backar så man måste kliva av å gå brevid han för de blir ju så tungt annars...Rynkar på näsan Mon är ju kanon bra med då inte för unghästar så man får göra de bästa av de man har! Matte får ju motion oxå å de är ju inte så dumt! Oskyldig

Så de var roligt att de gick så bra han är så duktig lille Wilmer!


Nu ska jag hinna med en ridtur innan jobbet tänkte vi skulle ta ut Orujo sen i skogen efter jag ridit men nu gick tiden så fort så hinner inte i dag,men min test pilot Sandra var på hugget men vi tar de i veckan i stället! Jag vill inte stressa mer än jag gör utan man ska vara lugn å fin så inte han märker av hur jag är som då blir han nog inte så mycket lugnare av mig... *ler*


Ciao!



Av Linda Calissendorff - 17 oktober 2009 17:50

De är ju för härligt ute på dagarna när solen ha kommit upp i dag var de över 9 grader varmt hos oss i skuggan! De gillar vi! Cool Allt går så mycket lättare när de är varmt å mysigt ute!

Tänkte köra Wilmer i dag men han får åka med till solänget i morron för lite träning att åka bur+ vara inne på banan för de tycker han nog är väldans spännande! Flört De är perfekt att Edwin ha sin knatte kurs så kan Mamma & Pappa passa på att träna hästarna medans *ler* Nytta med nöje! Känns tryggt att ha med Robban som kan åka med oss så kan han rycka in i fall de blir nått med lilla sprätten för klart kommer de en häst i full syra bakom oss så lär de bli rodeo eller är de matte som är nojjig! Säkert de sist nämnda *s*

 

Red Orujo i dag i af inför lite publik och hundar som for å höll på busa runt banan,sen kom även nyfikna små killar (hingstarna)  dit för kolla vad som händer så de vara rätt mycke liv å rörelse men han är ju Mr coolheten själv han bryr sig inte! Skrattande  Man känner sig alltid trygg på honom å de är en nice känsla för en som är lite harig för livliga hästar!Sen stod han blixt stilla medans jag surra med tjejerna som tittade på så han är så tålmodig min vackra prins!

Tänkte höra sen om antingen vicky eller Sandra ha lust att vara test pilot medans jag leder han så man kan testa fara upp i skogen med honom... Han lyssna så fint när man hanterar han från backen så kanske man kan få honom att bli mer avslappnad när man ska rida ut för han ha ju inte varit med om nått sånt förut varken bilar eller annat som kan dyka upp efter vägen! Så han tycker de är spännande men även skrämmande att vara ute runt gården som jag mest ridit runt förut.

Men samtidigt så är de lite vanskligt att vara ute med en hingst man har ju som ansvar ägare i fall han kommer lös på nått sätt så även om han kommer att bli avslappnad så vet jag inte om jag kommer rida ut så mycket för de är ju jobbigt att möta hästar efter vägen då ska man veta att man är ensam ute å de är ju omöjligt...Flört

 

Nej nu är de dags att fara i väg ut på jobbet så man får kvällen att gå...

Av Linda Calissendorff - 16 oktober 2009 14:43

 


Edwin ha trallat på reklam jingeln - Nu är de fredags mys om de är de sista jag gör -Nu är de slut på veckan nu är de dags för fredags MYS! (Hoppas inte föräldrarna stör...) Cool

På dagis hade de gjort en "fejk" Tv som han står och sjunger bakom *s* Tok unge!

Ha laddat upp med chips å dipp åt grabbarna en annan ska ju jobba kväll hela helgen *succccck* Missa ju IDOL med men får spela in å se sen i kväll så de blir en lååååååång kväll men vad gör de när man får se sitt favvo program! Tungan ute


I dag skulle jag köra lille Wilmer men vi båda tyckte vädret var för TRÅKIGT så vi strunta i de å ta de i morron i stället å hoppas vädret är bättre... Skulle ha ridit med men de får vara tills i morron med för Orujo gillar inte regn väder så mycket heller så matte och han är på samma plan i dag så vi ta de i möra! Flört


See you later!





Av Linda Calissendorff - 15 oktober 2009 17:48

Edwin å jag ha varit hemma hela dagen ha mockat å gjort klart stallet så de ska bara vara ta in dom i kväll! Cool

Robban ha jobbat i Umeå hela veckan och då åker han senast 530 kommer hem efter 18 så de är verkligen långa pass å de hinns inte med som de ska här hemma.... Han hinner ju inte mer än äta,umgås med Edwin innan han ska sova sen måste han ju med i säng för orka upp! Helt värdelöst att behöva åka så långt för jobba Obestämd

Så nu inväntar jag honom så jag kan ta mig en ridtur på Orujo innan de blir alldelens för mörkt... De kommer snart vara mörkt när man kommer hem från jobbet Gråter Då är de bara vänja Wilmer & Kristallen för lyset i vagnen så man kan vara ute å köra på kvällstid... *suck* gillar inte denna mörka årstid hoppas de kommer MASSOR av snö snart! Tungan ute

Fick ändra lite med Wilmer skoning så nu kommer Carlmark och slå på skor han ha lite mer flexibla tider än Stina hon är så uppbokad stackarn så man måste vara minst 2 månader i förväg för att kunna boka in tider... Men de går ju bra för henne så de är ju roligt hon har kunder! Skrattande


Den 27 tisdag kommer Kriopraktor Monica ner så ni vet ni som brukar ha henne för kolla av era hästar! Hon ska gå igenom Wilmer denna gång hos mig för jag märkte när jag gick brevid honom uppför backarna att han korta av baksteget med V bak nästan 10 cm å de ska han inte göra så nånting ha han säkert i sin rygg så måste kollas upp... Han är ju ett drul han rulla oftas fast och han ha ju gjort sina vurpor i hagen i sommras då han och Naggen busa så inte konstigt om han är lite "skev"


Nej nu är de bara gå ut å börja kvälls arbetet! Kyss


Sköt om er alla där ute!


 



Av Linda Calissendorff - 14 oktober 2009 08:20

Läste i dag på solängets travsida att rixallsvenskan forsätter även i år eftersom de var sån succe att äga en andel av en travhäst så de kör en omgång till! Å de roliga är att Susanne H Osterlinga ska repesentera Stall Botnia så passa på att köpa en andel den 9 november då de släpss de ska jag i af! Kostar 300 kr å då är de 1000 st andelar per häst! Så klart vi ska stödja susanne! Cool

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards