Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Dag 2..

Av Linda Calissendorff - 22 november 2009 20:31

I morse bar de i väg igen väckte en trött Orujo som nog ville gå t i hagen och skita ner sig i stället för kliva på transporten som skulle gå mot Skule ridhus igen! Glad Men han trillskades bara några min innan han klev på och började mumsa på höt i tansporten.

Väl framme hälsa han alla att -NUUUUUUU kommer jag igen! Snygg blir han ju som bara den när han blåser upå sig och står nästan och piaffera brevid en! Flört Tänk en dag ska jag få sitta och göra så uppsuttet de är en rätt frän tanke...*ler*


Lektion 1 så var han laddad han stod på bakbena innan jag ens kom upp och for runt och tuppa sig med snoppen i vädret de är som han tror han ska betäcka när han kommer ut klart de var ju ston som var där före så vad vet man om vad han känner för lukter trots ingen brunsta! Flört

Men sen stod han still medans jag kom upp och sen så blev de lite små bråk mellan oss tills han skärpte sig och man kunde börja jobba han men de släppte fortare än i går så de går ju frammåt! (Tur de då)

Vi tränade öppnor och slutor i dag med först i skritt som är förbaskat svårt allra helst för honom för han vill gärna fuska med V bakben så man får vara på helspänd att göra allt rätt för att få några fina steg som vi faktiskt fick till i dag! Skrattande Sen provade vi i trav och då är de lite lättare konstigt nog så då fick vi till flera fina steg! Så tyckte A-C vi skulle prova galoppen dels för hon ville se hur han rörde sig och hon tyckte han hade väldigt goda gångarter (Kul att höra då hon sett en hel del PRE) Galoppen är ju så härlig att jag mest sitter och ler å glömmer tid & rum de är så fantastiskt härligt att bara sitta på en sån kraftfull häst som är som smör i solsken! Han kändes efter galoppen så underbart lösgjord och då kom allt så enkelt som han fick i gång pumpet i musklerna och blev mjuk för då var de bara sitta som man har en joystick i handen bara styra han gör allt jag ber om utan att försöka stanna när de blir lite jobbigt! Skrattande


Andra lektionen var både han & jag trött fysiskt som pyskiskt så vi gjorde lite fler grund övningar men ärligt så var jag inte så koncentrerad som jag borde men hade fått en allergisk reaktion för de var nytt stall med nya hästar så jag var så förkyld så jag ville mest hem och sova... Men vi fick till några riktigt fina steg så de blev en kort lektion tack å lov! Tungan ute


Nu är de A-C ha kurser med heter ju Akademisk ridkonst och de Sandra & Ewa kör tillsammans är kraftskapande ridkonst så man märker de är skilllnad på dessa 2 inriktningar efter som A-C rider för Bent Branderup och Ewa kör sin egen inriktning så blir de lite krock när man tränar för både Sandra & A-C men jag gillar tänket i båda så jag ser inga problem att göra som eget "i hop plock" för jag känner inget är fel som sagt! De är ett bra tänk för hästar & ryttare för man får analysera sig själv i minsta detalj och de märks att så lite gör så mycket på hästen så de är fantastiskt! *ler* Så jag ska forsätta träna skolorna med honom och så tränar vi skol skritten när Sandra kommer men jag känner han behöver mer träning på öppnor och slutor oxå för han blir mer lösgjord och han blir som mer i lod med huvudet efter övningarna och de är dit jag måste sträva för han inte ska bara krulla i hop sig som de verka ha lätt för att göra jag måste få en stabil form på honom först sen kommer ju samlingen av sig själv eftersom. Så bara träna på jag är taggad som bara den nu jäklar ska jag satsa på ridningen fullt ut,de ger så mycke glädje tillbaka när man sitter där på sin underbara häst med ett BRETT smile! Skrattande

Jag kunde lasta honom själv när vi skulle hem efter lite diskutioner,så de går framåt där med! *skratta* I never give up och de vet han nog! Flört


Nu ska jag ut & pussa på min vackra pojke ska natta hästarna!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards