Stall Ardbeg

Alla inlägg under december 2009

Av Linda Calissendorff - 13 december 2009 19:16

Denna tjej är bara 6 år helt otroligt!!   




Av Linda Calissendorff - 12 december 2009 15:24

Här kommer ett gäng bilder jag tog i dag de hade börjat mörkna så hann inte bortsa upp hästarna inne så ni får stå ut med lite hö å smuts här å var på dom! Men de bjuder vi på en skitig häst är en lycklig häst sägs de ju!   


  Edwin så klart in action!

  Måste göra en min så klart! =)

Kollar in sin nya TV!

  Kristallen innan ridtur!

  Kristallen

  Kristallen & Sandra!

  Kristallen fått låna Orujos fina träns i dag!

  Sandra & Kristallen

  Grodan!

  El Niño

  Robban & Wilmer

  Wilmer

  Wilmer spana in vad jag gör! =)

  Wilmer & Dan

  Wilmer blev lite små kär i honom...

  Å han i Wilmer oxå ;0)

 

  Grodan vill vara med på ett hörn oxå!  Diesel som hänger i stallet! =) Så fiiiiiin!

 

Av Linda Calissendorff - 12 december 2009 12:06

I morse kom en jobbar kompis på jobbet och berätta att hennes pojkväns hund hade sprungit bort i går väldigt tidigt på morronen eftersom de är uppe tidigt när de har jordbruk.

De befarande hunden hade blivit påkörd för en kvinna hade ringt till polisen runt 14 tiden att hon troligen kört på en hund på E4 och hon minns inte vars de var utan de fanns mitt räcke där de hade hänt! Detta hade alltså hänt på morronen å denna idiot till människa ringde kl 14 å anmälde detta alltstå 7 timmar senare?! Å sen att hon inte minns vars de hade hänt....Jisses sånt ska man ha efter vägarna bland barn & folk!   

Eftersom hon ringde så sent så hade de börjat mörkna och de hade ju förgäves sökt efter hunden men visste inte hur långt den kan ha tänkas sprungit då han var 15 år så tycker man att han borde inte orka så långt,men de bor i lövsjö och man tycker den borde inte ha sprungit ut till E4 de är ju en lång bit om man säger så! Men eftersom hon inte mindes och de blev mörks så fick de helt sonika ge upp letandet... i morse åkte min jobbar kompis och kolla i dikerna runt E4 och mycket rikigt hittade hunden påkörd vid infarten till överhörnes & bredbyn där de är tvåfiligt mot Bjästa... Så den hade tagit sig ända dit ut och eftersom han var gammal så var han nästan döv så han hörde nog inte ens bilen *snyft* Han hade var över frostig av nattens kyla så förhoppningsvis dog han på en gång av smällen de får man verkligen hoppas... Men jag blir så jäkla förbannad att folk kan göra så mot ett djur för man stannar väl och kollar när man kört på ett djur de borde väl ändå vara en självklarhet för alla?! Hade de varit min hund hade jag gått bärsärkar gång de kan jag lova!    Säger bara fy F*N! Människan kan vara känslokalla i bland de är fruktansvärt...

 

En annan tragisk olycka med djur inblandande är när jag åkte till jobbet i morse så ser jag en stor brand mot västerhus och de var ingen liten brand utan en stor! Sen börjar rysningarna längs ryggraden tänk om de är en barnfamilj eller en penisonär som vi har som brunnit inne mm.mm tankarna mal runt rätt fort å man blir illa till mods... Men sen på radion hörde jag att de var kalkongårdens ladugård som brunnit ner och 600 stackars kalkoner hade strukit med i branden... Ursch vad hemskt de är med dessa bränder de är en sån grym död att fy!   

 

Är livrädd bränder och ha fått en nojja att de ska hända mig så våga inte ha nånting tänt på nätterna vaken i huset eller stallet... Man bor i gammalt hus så man undra hur el ledningar å sånt ser ut inne i väggarna?! Sånt kan jag få PANIK över,gillar inte heller att elda å sen fara å jobba å man vet hundarna är hemma ensamma om de ska hända nått... 

Nä man får bara skaka av sig denna otäcka känsla man ska inte gå omkring å oroa sig för saker men man blir lätt påminnddå nått händer runt omkring en...

 

Ha en underbar dag ser nu att solen kikar fram!   

Nått positivt i dag i af!

Av Linda Calissendorff - 10 december 2009 20:23

I dag var vi i väg med Grodan på kliniken till ragnhild för röntga hans bakhas som helt plötsligt blev svälld över en natt och jag trodde Wilmer hade kickat till honom... Haft lite ångest när man vet att ens häst ha gjort de jag vet de är sånt som händer I Know, men de jag är som jag är!   

Efter bilderna så sa Ragnhild att de vara lösabenbitar han hade som är klassiskt på ett så stort halvblod och de är percis denna tid de brukar uppkomma av nån anledning sa hon så de var inte en spark *pust* Tyckte de var lite konstigt att de inte fanns ett sår som man kunde härleda de var en spark men som sagt han svall upp över en dag... Ragnhild sa att de blir när de börjar röra sig i leden som de blir en inflammation jag fick även se bilderna och de var 1 stor bit & 1 mindre som satt på utkanten av hasbenet! Så nu väntar en operation den 12 januari han skulle ha varit upp redan på tisdag men när vi kollade i halsen för att se om han är frisk så hade han en massa slem så de blir att kurera de först sa hon så han är pigg inför operationen!


Så nu blir de lite konvalicent för honom efter jul som tur är blir en box ledig så passande att han får stå inne under konvalicenten   


Nu ska jag slita in hästarna å göra kväll sen!

Bye bye!

Av Linda Calissendorff - 10 december 2009 00:03

  Edwin på sitt 5 års kalas på bion!

 

Buster

  Doggelito

 

Orujo spanar in Sanna...

 

Orujo undrar om Sanna ha nått gott i fickan =)

Av Linda Calissendorff - 9 december 2009 00:01

Nu börjas de komma tappskor här och min hovis är ju i thailand 2 månader....   

Men tur man ha några andra på lut för fick hit Jan-Ove som är snäll att ställa upp å komma hit på måndag.   

Så skönt att veta att de går lejja hovslagare som man inte brukar använda så ofta att de kan komma fast man bara ringer sånna gånger som min ordinarie hovis är på semster!


I dag ha de inte hänt nått speciellt förutom att jag prata med Malin som ha Grodan här med mina små troll att vi ska åka och kolla upp ett bakben som han fått en smäll på för att vara på den säkra sidan.Han ha varit svullen som bara den på insidan hasen men när svullnaden började gå ner så blev de kvar en vätskeansamling så ska kolla de & röntga för att vara säker de inte är nått som sagt! Han är stel då han travar men inte halt så de kan väl inte vara så farligt men bättre "mota Olle i grinden" så de inte är nått han får problem med senare som sagt! Tur försäkringar finns sånna gånger de är tryggt när man ha unghästar som kan klanta till de för sig!   

Så håll tummarna vi får tid på torsdag vid så kort varsel men de ska nog gå bra får säga de är en akutskada då brukar de sno fram en tid fort sen är de väl inte många som åker till vetrinären om man inte måste strax före jul så hoppas de ha öppet de vore tråkigt om de är stängt men får åka till Umeå då i så fall för Robban jobba ju där så de skulle ju funka!   


Nu så här före jul är de full rulle på fredag ska vi äta julbord med Urban som är snäll å bjuder familjen på trubadur & som sagt julbord *Mums*

Sen på lördags är de fest hos Anja,barna ska lussa för några grannar med hennes ponnisar sen så blir de vin & go maten!

Jeanette i stallet ska hänga på så de kommer nog blir en trevlig kväll med massor av skratt!   

Nästa vecka ska vi ha julfest på jobbet vi struntar i julbod utan kör en buffe från Waffes Vrå i ås ska bli skiiiiiiit kul,vi ska ha kareokie så de kommer bli fullt ös de kan jag lova för mina jobb kompisar är underbara hela högen så ska bli kul som F*N!!

Sen sist men inte minst ska min syster ha en jul seans med en mysig kväll som kommer innebära sång & musik av hennes kille Tony så kommer bli hur kul som helst! Så den som vill komma anmäl er på änglaporten så finns de mail adress där eller ring henne så hon vet i tid de är den 21 dec kl 1830 så nu är de full fart mot julen!

Efter dessa helger är de nog bara ta å banta bort allt man slubbat i sig....   Men man ska väl ha ett nytt nyårslöfte synd de blir samma varje år  å än ha man inte lyckas hålla de! *ler*


Sov gott my friends!

Av Linda Calissendorff - 7 december 2009 22:57

Hitta denna underbara söta video på denna coola katt!   




Av Linda Calissendorff - 6 december 2009 22:04

Jaha änn en regn dag de var ju otippat ska hålla på tills på onsdag tyvärr oxå så nu kan man ta på sig grillorna och åka på isen så pass tinat har de blivit   


I dag var de lektioner här med Sandra och alla fick mest skritta omkring då de var isgata i paddocken men de kan vara nyttigt med skritt arbete med man gör även mycket fel där...   

Jag övande på göra små volter efter medel linjen å de var nog svår uppgift för min del för att koncentrera sig när Edwin åker pulka nerför isgatan så man blev orolig om han får stopp eller om han kommer in i paddocken så när jag tappa den så är de helt kört jag spänner mig och inget funka... SÅ jag önskar jag & Sandra å Orujo kunde hoppa in i en bubbla och bara vi är där utan åskådare & barn å allt annat som kan störa får du skulle jag kunna rida såååå mycket bättre...  


I dag blir de en Brolle låt han ha sån underbar röst å man funderar varför han inte är större än vad han är för han är banne mig grym! Kanske drar han lite äldre i   musikväg eftersom han mest kör rockabille men han ha sån härlig röst! Rätt snygg är han med den rackaren!   






Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards