Stall Ardbeg

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Linda Calissendorff - 17 januari 2010 22:48

I dag när vi var ner till mamsen så kom en kär vän förbi och hälsa på oss! Hon är en som jag ha tillbringat mycke tid tillsammans,vi t.o.m bodde i hop ett tag då jag flyttat från min dåvarande kille! Vi tappade kontakten då jag flyttade hit upp som de vanligtvis blir då man inte ha samma tillfälle att umgås som förut...    Tråkigt att de ska bli så men de är lätt hänt då man inte underhåller vänskapen,men man kan alltid ändra på sig och i dagens läge så ha man ju internet att "surra" över fast de är ju absolut inte lika roligt som prata eller träffas!

När vi i dag träffades så var de som jag ville bara skruva tillbaka tiden igen då vi hade bland de roligaste åren i mitt liv.... Så nu sitter jag här och ler åt en massa minnen som vi haft och med alla andra vänner man "hängde" med då,nu sitter de flesta med familj så inte många man ha kontakt med längre...

Bara för man skaffa familj så måste man ju kunna festa å ha lite roligt i mellanåt allt blir så mycket lättare om man känner man "lever" å inte bara låta livet passera förbi bara för man kila stadigt... Nej nu brudar är de dags för en fest snart,de här går ju inte!  

Vore skojjigt om man bara blanda i hop ett gäng å sen gick ut de brukar bli de bästa festerna eller stanna man bara hemma och lyssna på bra musik å umgås med varandra!   


Nu ska jag ta en dusch å se om jag kan sova sen! =)

 

Av Linda Calissendorff - 17 januari 2010 11:23

Tro inte jag kört så mycket med nån annan som jag gjort nu på slutet och  I LOVE IT!   Hästarna är piggare och mer framåt så de är så kul att man är 2st som tränar lite lättare att ta sig ut då!

I dag körde jag & Marie lugna intervaller igen för att se om Kristallen blev lite mer focuserad när hon hade Rayo brevid sig och hon blev bättre, men fortfarande i mellanåt flyter inte traven som de gjort förut men de var mycket bättre i dag än i fredags! Jag kom ju på att vi ändrat hennes hovar en hel del hon går nu med tvärtå som hon inte gjort när jag intervalla henne i höstas och hennes bakhovar är MYCKET kortare än då oxå så klart de tar väl lite tid kanske att trava in sig på den nya balanse! Hon var ju GRYMT lång i hovarna när vi köpte henne ,men jag vägra ha långa tår för att hålla dom i trav bättre  för de sliter mer och jag tar hellre en rulligare häst i så fall om jag måste välja!  

Rayo hängde på rikigt bra men de gick ju sakta men hellre de än att man tar ut dom för fort när de är ovana så nu blir de på onsdag nästa gång man ger sig ut! Känns riktigt roligt att  man är i gång igen men känns långt till start hon måste minst kunna trava på 1,20 full distans annars är de inte lönt att bränna fristarterna så vi får se när hon är mogen för uppgiften som sagt kan dröja men målet är innan sommaren!   


Nu ska vi snart åka neröver och hämta hem Edwin hos momma,blev en sen natt i går för var på bio å sen uppe tidigt då vi skulle köra så helst hade jag sovit en stund men de får man göra i natt i stället!   


Ha en bra dag!


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards