Stall Ardbeg

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Linda Calissendorff - 23 januari 2010 21:29

Var ute och körde Wilmer med sin forna kompis som han var på bete tillsammans med så de är lika gammal,vi ha inte kört i lag på länge nu eftersom vi sällan är lediga samtidigt... Men i af så den andra hingsten ha alltid haft de så lätt för sig han ha typ sväva fram och inte varit lika trög som Wilmer utan de ha nästan travat i från oss varje gång vi körde i lag så jag tro till slut tröttna Wilmer att hänga på helt enkelt...

I dag var de andra bullar!   

Han tog i och hängde på med lätthet och kändes så jäkla fin!! På slutet av sidensjörakan så låg vi jämnsides så kände jag Wilmer tog i självmant och travade ut som aldrig förr han bara sväva fram på vägen och nu var de vi som låg först och Wilmer ville verkligen komma först!     Har ju hastighetsmätare på pulsklockan så jag har haft koll hur fort han travat som mest och i dag var de andra siffror kan jag säga!

 Nog för de var bara en bit men som sagt som han var i början som en mespropp som inte tog i alls för allt var jobbigt till i dag de är verkligen hästlängder i från och jag kan säga Matte sväva på moln! Shit vad kul de är att träna unghästar,snacka om att de är häftigt att följa hur de utvecklas när man kört in dom själv å varit med från första början!   

Hoppas han fortsätter i denna takt,jag har Sanna & Rayo att tacka för de var när vi började följas åt som han tyckte de blev roligt igen!   

 

Kristallen kändes fin  i dag,var bara lite besviken på underlaget de är ju ingen is under snön så de blev lite stumt för de gick nästan igenom till gruset...  

Men måste träna i af får inte bli för pjåskig då kommer jag aldrig ut med henne så bara blunda och hoppas de kommer mera snö snart! Nu ska jag hem och natta djuren sen blir de åka tillbaka på jobbet om endast 9 timmar igen så man kunde nästan ha sovit över här i soffan....

Ha de så bra på lördags kvällen ni andra som är lediga! =)

Av Linda Calissendorff - 23 januari 2010 01:20

Hur många hästar kan gå på travgalan mitt bland folk och vara så cool?! Finns bara 1 och de är kungen av kallblod Järvsöfaks!   

Han har oxå fått göra en avgutning av hans hov i brons,snacka om denna häst är populär bland sveriges befolkning! Å han älskar att stå i centrum de ser man, han är en äkta stjärna denna snygga häst! Man får rysningar & ståpäls....   








Världsrekordet 2005! Tiden 17,9   






Av Linda Calissendorff - 23 januari 2010 00:22

Go Bananas! Jag bara älskar de uttrycket!   

Så de är mitt favvo utryck just nu (snacka om fjortis I know)   


I kväll har jag sett Lets Dance som är ett av mina favorit program nu när IDOL är slut... Snacka om att folk är dukiga på dansa på så kort tid de får lära in sig en ny låt!   

Jag bara älskar Tony Erwings kommentarer när han ser en snygg karl rumpa! Å jag skulle vilja ha en "bög" kompis i bland så man kan sitta på stan och spana in snygga killar tillsammans...   Så finns de nån där ute så är jag frivillig *skratta*

I årets säsong är de så många som är hyfsade så de är svårt att ha en favvo men EMD Mattias är ju inte helt fel ögon godis om jag säger så... Han med smör på!   


I dag tog jag mej för att rida spanjoren och de är ju snart 2 månader jag red han,ha väl ridit nångång i mellanåt men de ha varit lugnt p.g.a man hållit i gång Kristallen och Wilmer samtidig... Ha inte mer ork än så men nu är de skärpning igen om man ska ta sig nånstans... Han är ju för fantastisk stått så länge och de är bara sätta sig upp och  fortsätta där man avslutade,ska bara inte fungera så men med en PRE är de så underbart! Han var laddad från början kändes som han skulle sprängas av energier men när jag kom upp var han som smör i solsken så lätt och fin i handen och lyssnade ivrigt på vad jag ville han skulle göra!

Just Love this horse!     


Nu ska jag hoppa i kvalsterlådan och krama min kudde å drömma söta drömmar...    




Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards