Stall Ardbeg

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Linda Calissendorff - 11 mars 2010 21:01

I dag var vi i väg med vår stora pärla Kristallen ner till Timrå för att kolla upp frambenet efter hon blev i hop sydd. Hon har fått som en broskbildning (överben) precis nedanför framknät väldigt nära knäleden så kändes att de var vikigt att röntga å kolla läget så de inte stör henne när hon travar!

Först kände han igenom henne och han sa hon är ju fortfarande lite varm i området så de är fortfarande aktivt med att läka men inte konstigt efter 5 veckor sen de hände... Sen gick vi in och böjde först H fram som hon oxå fick en smäll på men där blev hon bara gallig några dagar efter men kändes lika bra att kolla de på samma gång!

Hon stod med öronen framåt nöär han böjde å travade så glatt i väg utan de minsta berörd! Sen böjde han försiktigt V fram för att kolla hur de verkade men han sa de var inget motstånd i böjningen så travade vi i väg å han sa -Hon ser klockren ut så lätt å avslappnad fram i bogarna så de där är inga problem! Matte=   

Sen bar de i väg in i röntgen å vi tog plåtar i alla vinklar å sen kom han å hämta mig å sa -de är en liten förändrig på knä..... Då kände jag -NEJ de får inte hända att man står med skägget i brevlådan igen,inte nu när de här känns som den bästa häst vi haft med tanke på hur fräsch hon är i sin kropp å benen så kan inte de vara slut redan nu för en sån olyckshändelse....  

Jaha suckade jag du får väl visa å förklara....

Per sa då ingen fara Linda de här kommer gå bra men du hade tur i oturen om jag säger så! Han visade då att 7 mm från nedre knäleden så har hon ett överben av smällen, så de var så liten marginal att de kunde ha stört henne att de börja växa brosk (ben) över knäleden men de verkar ha stannat så pass nära att de inte stör henne i dag utan är mest ett skönhets fel!

Jag kände som jag hade lust att hoppa omkring å göra glädje skutt å rakt ge Per en puss för han är så otroligt BRA att förklara saker att man kommer aldrig ut där ifrån å inte fattat vad han sagt utan allt är noga förklarat så man inte ska missförstå!   


Han sa att de var rätt gjort av mig att börja lunka igång henne försiktigt och öka tempot eftersom så inom ett par veckor kunde jag intervalla som jag gjorde innan utan problem!   

Men jag skulle hålla noga koll så överbenet inte förändrades eller om jag såg hon börja reagera när hon travade fortare,men han sa de -Här kommer gå bra Linda! Å de tror och känner jag med!

Sen första dagen jag körde henen ha jag känt detta är hästen jag väntat på trots hon inte ha en guldkantat stam men hon är så otroligt fin att ha med hon är lugn och trevlig å man njuter när man sitter å kör fort med henne så jag tror vi kommer ha 5 fina år tillsammans på travbanan om hon får vara fräsch!   

Så nu blir de nog start i sommar ändå å de känns TOOOOOOOOOOOOOOOOOOOPPEN!


Nu ska jag ut å fota lite kort på El Niño de är en tjej som är lite sugen på honom så hoppas hon kommer tycka om honom men vem kan inte göra de han är ju ett sånt chramtroll!


Ha en bra kväll ni andra de ska jag ha!


Cio!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards