Stall Ardbeg

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Linda Calissendorff - 16 mars 2010 22:24

Tror allt ska komma på en gång här hemma i stallet...

I dag då jag körde Wilmer så upptäckte jag att han var mer musklad på H kors å ner än vänster som är mera "platt"   

Inte så bra att han musklar sig snett i sina ung år... Han går inte snett i vagnen heller bara i bland om han kikar på nått i skogen men i de stora hela är han rak,så förstår inte hur de kunde bli så här!

Är de nån med ett kallblod som varit med om detta med en unghäst dvs 2 åring? Jag ha ringt monicka kiropraktorn men hon var här förra veckan så hon kommer inte än på  veckor å jag som vill kolla upp han NU innan 2 åring serien drar i gång....   

Ha även bett Per ringa upp mig i morron så man kan ev boka tid för koll om nått inte är som de ska men man tycker de ska inte kunna bli så mycket fel på en 2 åring som sagt,men jag vill veta i tid så man inte kör sönder honom... Han kan ju ha gjort sig nått oxå som gör att han blev som svälld just där men de är föga troligt när de sitter där uppe. Ja de ska då jävlas hela tiden för oss med dessa hästar! K-G nere i byn hade haft problem med sin Norm Tora med men han lade på henne  en murpfy så blev hon bättre men de känns som en nödlösning om man inte hittar ett fel som sagt då kan man testa men jag känner mig själv att jag vill gå till botten med detta annars kommer jag fundera ihjäl mig.


Å inte nog på de så måste El niño fått sig en spark på ena bak kotan som känns inte helt OK han är som hård där så får väl kolla upp honom med... Fatta ni vad less man blir? Kan man inte få nångång känna att de liksom bara flyter på så man slipper släng att pengar till höger å vänster man vill ju känna de är värt de,men just nu känns de inte så de kan jag lova!   


Ja vem ha sagt livet ska vara enkelt men att de ska vara så här jäkla svårt de kunde man aldrig tro att man ska få behålla en häst fräsch en längre tid....... Nån där uppe vill jag ska sluta med hästar men jag ha svårt att acceptera de tydligen,när de jäklas så här så försvinner en bit för varje gång mitt häst intresse för vem tycker de är roligt att bara behöva slänga pengarna i sjön å inte få ett dugg tillbaka!

Nä man kanske ska börja med hund agility de var fan så mycket roligare när man kunde tävla med dom som då alltid är pigga och fräscha....


Ursäkta mitt klagande men jag tycker faktiskt inte jag förtjänar detta inte ens på långa vägar...   



Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards