Stall Ardbeg

Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Linda Calissendorff - 18 mars 2010 11:52

Jag ringde till Per för att prata om Wilmers problem och han tog sig tid som vanligt och förklara så BRA! Han sa givetvis så ska jag kolla med Monica först om de inte sitter en förskjutning i ryggen för han trodde de kunde vara de som hade hänt med tanke på han är en hingst och aktiv i hagen med de andra så lät att de far ur läge vid lite små gnabb mellan grabbarna.

Sen sa han hittar hon inget som tyder på de så kan de vara så de är en hälta på Vbak om nu vänster höftknöäl sjunkit ner, i så fall så då sa han att de är bara ringa och boka en tid så ska han kika på de så känns ju bra att han är så öppen för kiroprakti eftersom han sa kolla de i första hand!   Jag har full förtroende för Per för han är så kunnig inom så många områden så nu hoppas jag de sitter i ryggen så man slipper börja göra en hält utredning på honom i hans tidiga ålder men som sagt de kan hända mycket i hagen kan ha fått en infammation på många olika sätt en spark,gått omkull mm.mm de ha ju gått vilt till där i bland i hagen, så till hösten få han nog gå ensam i en hage p.g.a av skaderisken tyvärr... Kanske får han ha en yngre kompis i så fall om man får fler hingstar efter Hilda eller Estepeña.

Så ser läget ut men jag ska fortsätta motionera honom sa han och hålla koll på honom hur han rör sig,jag fick beröm att jag är snabb att uppfatta skadorna på mina hästar så de var kul att höra! Bra betyg men inte konstigt när man typ varit där i flera omgångar med alla hästar vi haft för upp kollning hos han!

Så nu hoppas jag vi får ordning på våran snygging och att de ska sitta nått i ryggen de känns enklast så!   

 

Ja hästar är som spargrisar med ett stort hål igenom de är ett som är säkert! Men tur de är så roligt i mellanåt så man står ut med dessa kostnader...   

 

Tack alla för era inlägg och de känns ju liiiite bra de finns flera som haft lite sneda hästar som gått att fått till! Jag ska börja träna lite på plan nu med han för hand så man kan börja få lite mer smidighet i han han ska ju bli min barock häst sen när man kan börja rida honom *längtar*   

 

Nu ska jag ut på en tur å göra nån nytta! =)

Have a nice day!

 

 

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards