Stall Ardbeg

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Linda Calissendorff - 19 mars 2010 15:34


Igår skulle jag ut och köra Wilmer och när jag går igenom hans ben innan körningen så hitta jag en konstig galla på H framknä som inte varit där för förut...   Den är inte stor men som en liten boll så nu blev man ju orolig över de oxå! Så Robban rinde till PH i dag för kolla när de fanns en tid så snart som möjligt för att nu vill jag kolla de där framknät för i sommras hade han mer som en jämn galla på de framknä men den försvann när vi började köra så jag ha inte tänkt på de sen dess men nu blir de en ordentlig koll!

Hatar att leva i ovisshet finns inge värre...

Vi hade sån tur att vi får komma redan på måndag så kändes toppen skönt då slipper man gruva sig länge till utan kanske få nått svar på hur de är med lilla gubben igentligen.

Är så rädd om honom för de är ju min pärla som ska förhoppningsvis hålla i många år framåt så man måste vara noga vid minsta lilla!   

Tur man ha en underbar karl som Robban som alltid ställer upp till 100% och är på samma bana som jag man måste kolla upp i tid så man inte står där sen med skägget i brevlådan... Puss på dig älskling!   


Jag ha satt Orujo på en snål diet sen han bara växer runt magen trots vi minskat maten rejält... Sen så ha vi kommit i gång med ridningen igen måste ju så han får ner omfånget oxå för jag trodde han skulle tappa vikt då de började att brunsta lite lätt här hemma men ICKE! Han ser ut som en säl å känns klumpig att rida så de här går inte han blir inte tills sin fördel att vara överviktig så nu är de hårdträning och mindre mat som sagt!Är så rädd han ska åka på fång de är j en ras som ligger i riskzonen oxå när de är lite känsliga för de...

Till sommaren kommer vi ha kurs här för Anna-Clara som ha blivit riddare nuoch gjort prov inför Bent Branderup, så är nån sugen att gå som fotfolk är ni välkommna att anmäla er de blir vid 2 tillfällen den 3-4 juli och den 22-23 juli! Så passa på och kom ni som är nyfikna på de akademiska ridkonsten!    


Nu ska jag ut på mon och köra lite lättare intervaller med Kristallen!

Så ha en bra kväll ni andra!


Ciao!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards