Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Dags att ta tag i med hård handskarna!

Av Linda Calissendorff - 7 april 2010 17:05

I går var jag in till solänget för att köra intervaller eller först å främst ett banjobb för att få henne trava lite längre jobb så hon ska få distansen i kroppen,men hur tror ni de gick?!

Inte alls för banan hade de inte rört sen i torsdags Fm innan de gick på påsklov för de var totalt sönder kört med massa hovar och hjulspår så de gick inte köra om man inte ville riskera hästens ben...  

For ut på rakbanan med väldigt lite hoppa att den var i ordning å de var den ju naturligtvis inte... Så fick kryssa mellan vattenpölar och alla jävla stor stenar som ligger där i början på rakbanan och sen i slutet... Så jäkla fantastiskt!!!!

Robban ringde till sekris å fick till svar -Ring till de som håller i de där med harvningen! Jaha å varför ska vi amatörer göra de??!!

Kan de inte göra de som sitter halva dagarna där uppe å de kanju inte ha röven full med tanke på de inte är några tävlingsdagar mellan november & till slutet på april så man funderar på vad gör de där uppe igentligen?


Sen så inte nog med de så sitter jag och försöker köra väldigt lugna intervaller i den mån de går för man vil lju inte riskera hästen ska få en hovfraktur bara för man måste försöka träna så man kan komma ut i ett provlopp innom en snar framtid!

Så kommer de  2 st ekipage ut med 3 års nordisar och ska köra intervaller å de är så fräck att de sitter å kör i mot min kör riktning på rakbanan för tydligen så dög inte de att köra på återhämtnings vägen! Höll fan på smälla av så hade min häst väjat för en vatten pöl hade de kunnat sluta väldigt illa i de farterna kan jag säga...

Att de ska få gå till på detta vis är ju rent av vansinne å på råga på allt så BETALAR vi för denna skit som erbjuds oss amatörer!

Att inte proffsen sätter ner fötterna å säger i från är för mig en gåta jag skulle ALDRIG ställa min häst där med tanke på vad de tränar på och skaderisken för de är dåligt med matrial som banan inte ska ha råd att lägga mer på heller för ekonomin?


Snacka om hamna i ett ekorrhjul som sagt vi ska betala så glatt över 2400 kr i månader så sen ska man inte kunna köra på banan från de kommer snö för då skottas de inte å håller efter eller de gör inte ens en isbana för de är ju de bästa att köra på vintern,nä då skiter man i att hålla efter utan då ska man tydlgen bara motions köra som vi så bra kan göra hemma utan de jag/vi utnyttjar är banan å rakbanan medans de är svårt att köra här hemma en period!

Så ca 6-7 månader av 12 möjliga så kan man inte köra på banan å ändå ska de håva in pengar från oss! Säger bara ett ord SKANDAL!!


Hörde i dag att de var en häst som trampat snett på en stor sten i lördags å trampa så illa att han fick en kraftig muskelbristning så han höll inte ens på komma in i stallet med häst stackaren!  

Å de var inte den enda ekipaget som fått skador utan de är fler oxå som råkat illa ut på grund av dessa förutsättningar som ges för 2400kr om året! De vill ha mera folk till banan å helst folk med bra hästar oxå så solänget får bättre resultat i listorna men då måste de fixat oxå för finns ingen som ställer dit en kanon bra tävlingshäst när de får veta hur de går till  där finns inte en sportmössa...


Så finns de nån här som läser min blogg en som kan formulera sig bra på papper så kan vi skriva vårat missnöje och sen fixar vi fram namnlistor så ska vi lämna in de på de så kallade B tränar mötet som en tjej nämnde de skulle ha snart... Tro vad jag vill men frågan är om de kommer bli så de kommer få så mycket skit att de kommer inte våga ha de där mötet!   


Hörde oxå att karlssons tog ner hästarna på Bergsåker för att göra snabbjobb när de liks ska ner å starta å vad säger de om våran bana som inte ens är kör duliga för tydligen är Umeås bana bra å de ha ju samma förutsättningar som oss på vintern å den ha de inte varit nått fel på för de ha vattnat sin bana å de kan vi tydligen inte göra för vissa inte vill de...Men vi över 100 amatörer måste väl ha NÅTT att säga till om eller? De tjänar ju en stor slant på oss när man betalar över 5000kr per år för att kunna ens få komma in på banan för att träna!


Kom igen nu så ska vi kämpa för våran rätt som betalade amatörer de är nog dyrt som de är ändå  med travhäst så nu räcker de vi ska få de vi betalar för i bra körvägar på banan & rakbanan!   


 
 
Ingen bild

Pernilla

7 april 2010 18:14

Jag tycker ni ska gå ihop ett gäng och kontakta tidningen och berätta om era problem och så, det brukar få genomslag för då får de ljuset på sig...
Fixa ett gäng som ställer upp på reportage och lista vilka problem det finns. Hör av er så assisterar jag...

 
Petra

Petra

7 april 2010 21:10

Ja, sånt där gör mig också förbannad! Man förväntar sig lite service när man betalar för något. Och särskilt när det är skaderisk!

http://www.donnaochkatla.bloggplatsen.se

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

7 april 2010 22:03

Ja pernilla de vore ju toppen ska kolla med han som råkade ut för skadan på hästen han lär ju ställa upp =))

Petra: sånt gör mig oxå vansinnig de ska ju fungera!

http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

7 april 2010 23:34

På dom bara!!! =)

 
sofia

sofia

8 april 2010 09:36

OM man betalar DYRA pengar som ni gör för att komma på banan. Då SKA banan vara bra!!

Vi betalar 2600kr för att vara på D*nnero och med den "lilla" slanten så klagar man lite/sällan/inte alls (ok jag vet att jag kommenterat karbinhakarna;) men banan är faktiskt MYCKET bra på Dannero. Och att dom ändå fick till den i Söndags. Stor eloge till D*nnero!

Nä banan är oftast mycket bra (eller så har jag enbart haft tur de gånger jag varit dit:)
Men skulle jag betala så där mycket pengar som ni gör då SKA den vara i fint skick! Det är väl det minsta man kan begära?!

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

 
linda-li

linda-li

8 april 2010 10:58

Så där har det ju varit på Solänget länge, tycker jag, råkade ut för detta ett antal gånger när jag hade start- häst också, skandal! Att dra dit orts- tidningen är en utmärkt ide', synd att de som har banan som arbetsplats inte sätter ner foten mer!

http://linda-li.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

8 april 2010 11:42

De som är de tragsika i denna kråk sång att de proffs som är sitter å kör sina tränings hästar i detta före å folk betalat massor för de... Inte undrar på resultaten saknas de kan ju aldrig få i gång dom förrän mitt i sommaren då de är som svårast att få ut hästarna när alla vill tävla!
Ja jag ha rakt ont i hjärtat efter man går å reta upp sig på detta.... Sen måste jag dit i kväll med Wilmer så hoppas rakbanan är bättre annars får jag nog mer spunk!

 
Ingen bild

L-G M

8 april 2010 13:34

Hej! Sofia: Vi betalar ingen banavgift ÄN för att få träna på Dannero. Det vi betalar är för licens & försäkring som alla får betala som har licens..

Linda: Jag förstår precis hur du känner..Det är likadant på Dannero,man får köra ner hästarna på Bergsåker för att köra fort.. Iof så ska vi vara glada att vi sålänge slipper banavgiften. Det är skandal hur banorna sköts...Skulle vi ha haft Stig Hägglund kvar som "banmästare" så skulle vi haft hur bra som hellst att köra på.

 
Ingen bild

Johanna B

9 april 2010 19:16

Du får komma upp till boden istället här har vi fin bana året runt aldrig nå problem och sköts ordentligt gör dom också=)

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

9 april 2010 22:43

Johanna: JAG KOMMER!!! =) Ha du plats åt oss? ;0)

L-M G: Jag som tycker Dannero haft så fin bana och välskött rakbana men de är klart jag ha varit där på tävlingsdagar å då ska de ju vara allt Tipp topp så kanske de inte sköts så dagligen...
Som du säger de är skandal att vi ska betala för detta som inte går att köra på visst de är vår å svårt att få till men med dåligt underlag på banorna får de inte bara vara... Allt kostar med en travhäst å man får knappast igen pengarna men man ska ju kunna få en chans att träna ordentligt i af!

http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

 
sofia

sofia

10 april 2010 08:22

L-M G: Ja det är så sant vi betalar INGEN banavgift endast licens o försäkring!

Men så har jag inte heller klagat på banan trots att vi INTE betalar banavgift;) Banan är bra!:)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards