Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

En riktigt bra låt!=)

Av Linda Calissendorff - 12 april 2010 22:40


Sån här musik kan man inte få för mycket av!   

Synd de inte spelas sån här musik längre för jag ha sagt de tänk den dagen vi sitter på hemmet å vill att de ska riva av en AC/DC eller Metallica låt! *skratta*

Då blir de inga låtar som -Han ha öppnat pärleporten inte!   


Är sugen att fara på parken när Europe i sommar de skulle vara kul att lyssna på deras gammla godingar som de spela när man var "ung"  Är nån sugen på gå så kan vi dra i hop ett gäng!   


I kväll ha de varit fullt upp med först körning med Wilmer som var pigg på en tur men han saknar en kompis att hänga på tror jag... Han är inte lika framåt som när nån är med oss i dag studera jag honom igen när han trava å kan ge mitt högra hand på de är nått i V framben... vi ska klura vidare hur vi ska göra som antingen åker vi å kollar å utesluter allt då, är de bara ett kvar å de är växtvärk eller benhinne inflamation för de tyckte Per han såg på röntgen bilderna så kan vara så enkelt att han inte sover tillräckligt nu när han är ute på lösdriften så de tar på mer nu när han kanske behöver en box för att vila den tid han behöver!

Jag vill min kille så väl han är verkligen mitt lilla hjärta,så fantastisk häst som står ut som jag håller på med honom!

Han får ultraljud behandlingar och massage flera gånger i veckan å han stod (ofta) stilla å njuter även om de är en kompis som lämnar stallet de bryr han sig inte ett dugg över!

Så kan inte hitta en mer underbar häst som ha ett psyke över de vanliga för att vara i hans ålder han är ju bara en bebis i mina ögon!  

Ja ha dravlat om de här många gånger men kan inte låta bli att skryta över honom för han är verligen en speciell häst de säger alla som träffar honom, så jag vill så gärna ge han allt på vägen för han ska få bli en hållbar häst i framtiden!Är nog värre än en höns mamma men de gör mig inget å inte han heller för den delen han blir behandlad som om han vore en kung!   

Han kommer aldrig lämna denna gård de kan jag intyga med allt jag äger!!!


Nu ska jag hoppa i sängen å få min skönhets sömn så man inte ramla baklänges när man kolla sig i spegeln i morron bitti!

I morron blir de banan med Kristallen då ska hon få visa matte hur hon ligger till i formen antingen blir de tummen upp eller ner men de får vi berätta i morron.....


Sov gott!   


 
 
sofia

sofia

13 april 2010 17:04

Jag har box till våra pållar och Vinna som vilar så otroligt mycke då hon växer är det då bra för. Flera mornar har jag kommit in och gått in i boxen då hon ligger. Detta gjorde hon för 2 somrar sedan då hon också växte mkt. Så man ser klart o tydligt att hon växer och måste få ligga mjuk o skönt i mkt "mojj"/spån.

Men annars tror jag säkert lösdrift är kanonbra, var tveksam i början men har ändrat mig;)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards