Stall Ardbeg

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Linda Calissendorff - 13 april 2010 22:44

Var in på banan med Madde & hennes pappa så vi kunde göra sällskap med varandra inte ofta man ha nån att köra med så de var skiiiiit kul! Jag ha knappt kört nått banjobb de ha bara varit nått halv hjärtat jag lyckas med i min ensamhet så var tryggt att ha med Madde som kan de där med volta å hålla farter!   


Vi skulle köra ett 2140m jobb å ligga mellan 1,40-1,30 sen om de inte var för trötta skulle vi speeda på sista 300 m!

Vi bestämde jag skulle ligga i rygg på Nimros (maddes häst) så hon kulle kolla farten men när vi volta upp så drog Kristallen i väg som ett skott och hon låg på och var framåt så vi låg utvändigt tills Madde sa att jag skulle ta täten eftersom hon såg hur jag höll för hålla ner farten! Sen så tuffade hon på i friskt tempo och jag var lite orolig de skulle bli för hårt för henne eftersom hon gjorde sitt första banjobb i år men såg på pulsmätaren att hon inte var så trött utan hade låg puls så sista 300m så släppte vi på de avsluta runt 1,20 och vilken KÄNSLA att få åka i den farten!!   

Ha ju inte provat köra så fort med henne förut så de var en kick kan jag lova! *ler*

Vi lunkade ett varv i bakvarv för att sen skritta ner dom å då låg hon på 105 i puls så fort vi sakta av så kändes som hon inte alls var så trött! I stallet efter 15 min låg hon på 69 i puls så hon var inte dierkt berörd efteråt   


Pratade med Linda-Li (min coach) sen i kväll om hur man skulle lägga upp de framöver å hon tyckte jag skulle testa köra ett provlopp på i 1,28 fart nu på lördag för att kolla läget hur hon ligger till som med kondisen vid dom farterna så man ha lite mer koll på hur hon ligger till så man ha nån aning som sagt!   

De är bara hoppas de kan hålla farten de brukar ju vara omöjligt på Solänget tyvärr... sist hade de gått runt 1,26 å visst inte stor skillnad men de ska banne mig hålla jämnfart så de ska vara snällt mot de som ställer upp! Annars bli de Dannero vi åker till läste just där att man åker på böter om man inte håller farten så de känns mer lockande faktiskt så får se hur vi gör som... *klurar*


Tur man ha Linda-Li som kan ställa upp med sina erfarenheter och råd annars hade jag gått å virra runt som en höna mellan 2 hö tappar man vill inte ta ut dom för mycket men som hon säger man kan inte mesa på heller om man vill komma ut nångång å de ha hon ju rätt i!    Så tack vännen för du finns till hand för oss!  


Sandra ska ha tack för de fina kort som hon knäppt i kväll vilken tur hon kom på de innan vi skulle fara så de är tur man ha snabb tänkta tjejer i stallet! *ler*


Nån som vet av en 2 pinnars sulky som ska säljas så är vi intresserad att köpa den för vi ha ingen till Kristallen,jag ville inte köpa en heller i fall man inte skulle få ut henne med tanke på vi ha ju kallblod annas som klara sig med en medium! Men nu är de dags som sagt att införskaffa!   


Nu ska hästarna få komma in de blev en sen kväll!   


Seeeeeee you!


Av Linda Calissendorff - 13 april 2010 22:10

Här kommer en bild bomb från dagen träning på banan!   


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards