Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Provlopp i sikte!

Av Linda Calissendorff - 15 april 2010 14:50

Anmälde i dag Kristallen i ett provlopp i 28 s tempo som jag nu hoppas de kommer hålla rakt igenom... Förra helgen hade de legat på 1,26 första varvet å avslutat på 1,19 de känns lite VÄL tufft när man ska hålla 28 tempo hela loppet igenom! Hade jag varit med då hade jag blivit vansinnig för man ska ju ta de lopp som ska passa sin häst så är de inte meningen man ska behöva ha högre tempo än vad som är tänkt på förhand för då kan man lika väl vara med i ett 1.24 lopp i stället.


Ska bli så jäkla roligt att få se pärlan in action nog för de går ju inte så fort men ska bli så spännande i af! Ricky kommer köra henne å de känns bra han lyssnar på både mig å hästen så han kör inte som en blå dåre om inte hästen klarar av de så de kommer nog bli bra de där!   


Hon känns så travsäker och ha en fin trav så jag är så glad jag ha en felfri häst till synes i de tempon jag kört henne,jag är ju van skutt burkar som galopperar bort i starter och upplopp så känns som jag äntligen hittat en travsäker pålle som förhoppningsvis kommer hävda sig med de som är nybörjare i sommar!   


Ha nog haft en oändlig tur som köpte henne osedd och fick en sån fräsch snygg häst för Linda-Li ha kikat på några hästar nu i samma prisklass som Kristallen  som är till salu som de säger de är inget fel på, men när hon kika på loppen så se man de antingen drar eller sticker nått bakben som är oftas lika med trubbel eller massa pengar i behandligar å sån vill man ju gärna inte köpa...

Så jag är så GLAD för mitt köp när jag bestämde mig över telefonen i höstas kunde inte bli bättre än så här!

Hon ha verkligen inte nån guldkantat stam utan rätt gammal på mammans sida men de jag tror ha slagit i genom är hennes far-far som är självaste Super Arnie som ha varit på toppen bland  hingstarna länge nu,hon är så lik honom i utseende oxå så vi hoppas alla hans bra gener ha kommit ut i den 3:je generationen!   


Så håll tummarna för henne på lördag och att matte inte ska kräkas av nervositet! *ler*

 
 
Sandra

Sandra

15 april 2010 15:48

GO Kristallen! :) Vilken tid åker ni?

http://sandradamgren.blogg.se

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

15 april 2010 16:04

Blir runt 9 tiden vi drar in! =)

http://www.stallcalissendorff.dinstudio.se

 
linda-li

linda-li

15 april 2010 17:10

Jag minns vad du var nervös och laddad med beslutsångest inför köpet:) Du ringde och funderade vad jag tyckte ett par gånger om dagen, du var ju så "bränd" på hästköpen innan. Det är bara att slå till för dom pengarna, tyckte jag, och bad att jag inte skulle råda dig fel, tyckte verkligen att du var värd en fin häst:) Har man liten plånbok så måste man se till individ i stället för stam! Det är alltid något "galet" med en fint stammad fyra- åring som folk redan gett upp.... Grattis till en fin pålle::))

http://linda-li.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

15 april 2010 17:56

Om inget annat dyker upp så kommer vi naturligtvis och tittar. Det är ju nästan våran häst också, står ju i samma stall som våran. Det är väl nästan samma sak eller...?

 
iselin

iselin

15 april 2010 21:21

Va roligt Linda... :) korsar fingrar och tår för er.. nu har du verkligen förtjänat att få en start häst. :) Hur är det med Wilma då? Börjar det närma sig?

http://www.lundfrigg.se

 
Ingen bild

Johanna B

16 april 2010 15:32

Va kul att de börjar hända grejer nu=)lycka till i provloppet och håller tummarna för att jag snart ser er i startlistorna=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards