Stall Ardbeg

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Linda Calissendorff - 21 april 2010 11:20

Men ingen Hilda bebbe än...Kanske blir om Jeanette trodde att på fredag kommer de lilla livet som alla går och längtar efter!

Samtidigt är de bra de hinenr bli lite mer upptorkat och varmare ut innan de är dags de var ju lite väl tidigt att få föl i April de är som bättre i maj då kan de vara ute från dag 1,men nu blir de att ha dom inne på nätterna å kanske även dagarna när de är så blött i marken...


I går beställde jag lite häst grejor till kristallen hitta ett par skit fräna frambenskydd i Kornblå färg som kommer matcha hennes förbygel,selunderlägg sen fick hon även blåa ryckproppar! *ler*

Här är en bild på dom!

 


Kolla gärna in på www.horze.se de ha skit fina grejor!


Jag är så nördig när de gäller de ska vara så snyggt som möjligt när de ska tävla de är faktiskt halva nöjet att försöka ha snyggaste hästen på banan! Enda nackdelen är att de som märker ut sig blir ofta spelad av de oerfarna folket som tycker -Ja men den där hästen var så fin så den spelar jag på!

Eller om de ha ett häftigt namn så spelar de oxå på den hästen de ha man råkat ut för många gånger som totto kassör å de slår rätt ofta in att de får tillbaka en hel del pengar sen sitter de fast i trav spelandet i framtiden!   


Var i  går å intervalla Kristallen men de gick ju som halv dåligt då de lagt på massa nytt underlag och hade inte hunnit fixa till de så blev jag fick köra på återhämtnings vägen som var lite halv blöt  på vissa ställen men hon fick ju pulsa upp lite i af så hoppas de är bättre på fredag!


I kväll är de Wilmers tur att åka in vi ska köra tillsammans med en annan 2 åring för å se om hon ska klara av att börja i 2 årings serien, men de tror jag nog så ska bli roligt att se hr han reagera med en snygg tjej på sidan om han lär ju bli lite "tuppig"   


Monica var ju här i går å gick igenom han igen han hade lyckas fått lite låsningar i bogen och ena framknä men de fixa hon till lätt,sen så var han fortfarande bra i ländryggen men hon sa att jag måste massera & ultraljuda längs ländryggen för han var spänd där.

Jag ha ju mest koncentrerat mig där vid korset så nu blir de hård körning där i stället så ska nog pojken bli helt bra!

Han hade inget kvar mellan frambenen så där ha ultraljudet gjort sin verkan så tur man inte sålde de när man var som mest less på att behandla hästar... *phu*


I går så var jag å vicky ut på en prommis med hundarna å vad skönt de var att komma ut så nu jäklar ska vi komma i gång så vi ska ut i eftermiddag med dessa galningar till hundar! =)

Men de var så där skönt trötta i går å sov typ hela kvällen och FM så de var "Happy dogs" i går!   


Nu ska hästarna få lite krubb så vi hörs väl mer senare!

Tjing!


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards