Stall Ardbeg

Alla inlägg den 30 april 2010

Av Linda Calissendorff - 30 april 2010 20:40

Stämmer då inte in på Wilda i af....   

Började i går att när vi var in och skulle göra kvälls rundan så märkte jag att hon bukandas med vidgade näsborrar! Jag tog tempen å ingen feber och hon diade som vanligt å skutta omkring både inne & ute så tänkte att de inte kunde vara så allvarigt,men ringde i af vetrinären kl 2215 som tydligen inte var så populärt! Är så satans less dryga vetrinärer som tydligen inte lärt sig om hyfs mot kunderna! I af så förklara jag hur de var å han tyckte jag skulle avakta tills i morron... Gjorde de å hon var lite flåsig i morse med så ringde han igen å han skulle kunna komma ut å ta ett blodprov för kolla om hon hade en pågående infektion... Han kom på eftermiddagen först å han var tydligen väldigt hästrädd men lyckas få fram lite blod som han skulle kolla upp! Han ringde i kväll att proverna såg bara bra ut å inget att oroa sig över... Men i samma veva så ha vi sett att hon äter hö redan och hon ska ju typ bara dia å inte försöka smälta massa hö i magen så vi trodde hon var förstoppad av denna anledning... När jag kom hem så hade hon fått diarre men de är vanligt då mamma är inne i 9 dagars brunsten så jag slapp ge henne mikrolaxen så vi gick en sväng med dom så de fick röra sig men hon rikigt flåsa efter ett tag så de känns liksom som nått är inte som de ska men vad kan de vara?! Tog dom efter en stunds busande i hagen med massa bockningar å språng så de är liksom tvetydigt att först vara flåsig å sen vara så pigg! Nån som varit med om liknade förut får gärna skriva en rad? =)


I morron är de provlopp för Kristallen och Wilmer ska prova på 2 årings serien så ska bli spännande å jobbigt för deras matte som ska sela mellan värmingar å lopp! *ler*  men de känns lite som ett lyx problem!    Så håll några tömmar åt oss att allt ska gå bra så de blir nog massa kort i morron de kan jag lova!


Ha de bra i kväll! =)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards