Stall Ardbeg

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Linda Calissendorff - 3 maj 2010 23:35

Jag hamna av en slump på hästarnas värn sida å gick man igenom vilken ras som dominera så var de just missskötta varmblod....

Så nu fick man än en gång svart på vitt att man ska INTE sälja dom som ridhästar om man inte känner personen väldigt väl å man ha koll på hästen! Annars är de lika bra man tar bort hästen helt sonika för vem vill sin häst så illa som att stå med skit upp till öronen å de är magra och ha långa hovar som inte sköts som de ska...  

Undar varför ingen värdesätter dom som ridhästar å om inte annat sällskaps hästar? Bara för man ofta får varmblod som för skit å ingenting så ska de inte skötas om.. är folk så att så länge man betalar dyra pengar för sin häst så behandlas de med silkesvantar? Ja jag tycker de verkar inte bättre i de flesta fall...

Men de finns de som verkligen värdesätter sin häst osv ras som sagt ha en vän i Undrom som jag tyvärr inte umgås med så mycket nu för tiden sen jag flytta hit vi kom liksom i från varandra...

Men hon är jätte duktig att träna dressyr & hoppning med sin VBL kille å hon ha gjort en super fint jobb med honom för jag minns hur misskött han var när hon räddade honom från slakten efter år i dynga å liten box som de stack ut spikar å annat de kunde skada sig på..

Som sagt hon ha en jätte fin å trevlig häst som absolut duger för de lätta klasserna och jag vill se mera sånt på tävlingsbanorna å att folk acceptera dessa fina hästar även om de är uppfödda för att trava så kan faktiskt många ha jätte bra gångart i galoppen och de knappt märks de är travare i grunden!   


Så keep up the good work ni som tävlar & tränar era VBL stå på er vad än folk säger om era hästar för ni gör så man kan få hopp i framtiden att hitta rätt person till alla dessa VBL travare som söker nya hem!!   



På onsdag ska jag ÄNTLIGEN få sällkap av min kära vän Linda-li på rakbanan så vi kan köra tillsammans igen som den gamla goda tiden då vi gjorde banan osäker för andra ekipage!   

Hon har nämligen köpt en jätte fin häst förra veckan som jag tror att de kommer bli super bra när hon får ordning på hans kropp för han hade lite blessyrer, men de kommer hon fixa galant med kärlek å omvårdnad sen har hon en fin starthäst!!!!

Så glad för hennes skull att hon hittat hästen som hon bara föll handlöst för så vi önskar henne ALL lycka till!!   


Shit vad tiden går fort jag måste in i duschen sen blir de lite TV innan man måste ha skönhets sömnen för i natt!

Så sov gott mina vänner!   

Av Linda Calissendorff - 3 maj 2010 14:46

Ha i dag bokat in att den 21 maj åker vi ner till Huddik station med Hilda & Wilda för ombetäckning med Järvsöfaks!

Känns roligt att få komma ner å se JOPs ställe och framför allt klappa lite på den blivande pappan och fota lite på honom!   

De som blir drygt är resan ner de tar minst 3 timmar men de tyckte på stationen de var nära för oss så de finns nog fler som får åka längre,men de ska nog gå bra när vi väl är på väg!

Vi ha fått låna K-Gs bur så de känns toppen så man får ett lite nyare och ljusare å framför allt bredare Umesläp at transportera dom i den långa resan ner mot Huddik!


Känns gruvsamt att lämna bort dom de blir ju minst 3-4 veckor om Hilda blir dräktig på en gång i bästa fall,men hoppas de är mer nogrann är vad Bonäset var men de känns som de är väldigt seriösa och de kan ju gå ute dygnet runt då i slutet på maj så de blir nog bra de där!   


I kväll är de Sleipner möte ska bli spännanade att se vad vi kommer fram till och hur de fungera i styrelsen de är ju premiär för mig som nyss blivit in vald! Jag brinner ju för kallbloden så de känns om de är rätt uppgift för mig.   


Kom nyss en hagel skur här så bäst man går ut å mockar Hildas box så jag kan ta in dom om de blir mer ful väder....


Ha en bra kväll ni andra! =)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards