Stall Ardbeg

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Linda Calissendorff - 8 maj 2010 13:03

Jag visste ju att de skulle sticka i ögonen att man är inte som vanliga TRÅKIGA trav människor som måste ha typ samma utrustning som alla andra att mitt nya pannband som jag hade på Kristallen sista provloppet skulle väcka uppmärksamhet!   

Men jag ÄR inte som alla andra utan jag är, å sen skiter jag fullständigt om folk retar sig på mig p.g.a detta att jag väljer ha andra saker på min häst som kanske inte är så vanligt inom trav!

Hennes Kristall pandband vet jag att en gubbe i Umeå hade när vi starta Hilda å han var då över 50 år å jag sa till honom fan vilket snyggt pannband du ha att du törs när de är så tabu belagt att allt ska vara så förbannade tråkigt inom travet med utrustningar!

Han sa helt sonika -Jag tycke de var så fint så jag ville ha de på min häst så därför köpte jag de!   

Strongt gjort att sticka ut i den åldern måste jag säga!


Ska jag som person bli mindre seriös inom travet för jag vill ha snygga grejor till min häst?


Jag säger bara låt dom skratta bakom min rygg de rör mig inte ett dugg jag kommer stå där med mitt huvud högt för jag ha aldrig surrat skit om nån person p.g.a en sån sak å kommer inte börja nu för de är såååååå jävla lågt!


Sen får man även höra att min häst typ bara går 28s lopp så inget att vara stolt över? Nä hä varför då?

Jag ha själv tränat upp denna häst sen i höstas och hon ha inte gått ett banjobb under vintern för banan inte varit körbar så varför ska jag inte förberda min häst lugnt och att hon får känna att hon klarar upp uppgiften med BRAVUR för att sen ta ut henne i ett 24s lopp nästa gång och de kommer gå lätt för henne!

Är de bättre då att bara ta ut henne i ett lopp för att köra henne trött  i ett fucking provlopp?

Tycker då inte jag att de är värt ett provlopp ska gå lätt för hästen så man kan checka av dags formen så man ha nån aning vars hästen är!

Så ni som stör er på att jag inte ta ut henne i hårdare provlopp kan störa sig LITE till för hon ska ut i ett 28s lopp på tisdag oxå för att sen den 22/5 prova ett 24s lopp!   


Jag satsa hel hjärtat på vårat intresse TRAV men jag är även ridtjej å varför ska man inte kunna kombinera de på sidan om trav träningen?

Finns inge bättre för en  travhäst att träna lite dressyr+akademiskt för man får en jämn stark häst och de blir mycket smidigare att träna på volter än att trava runt med ryttare i skogen i full rulle ha aldrig sett nån mening med de om jag ska vara ärlig!  


Sen så är man tydligen mindre seriös för man köper en billig häst för då satsa man inte heller... Så satans less på att folk ska lägga sig i vilka hästar vi vill ha, å visst vi kunde ha låtit bli att köpa Orujo för 100 tusen å köpt en travare men som sagt då hade de inte varit bra heller kan jag lova i folks ögon!   

Så därför valde vi en billig häst som inte kostade så mycket eftersom hon hade bara kvalt in som 3 åring så var de en chansnig som jag ÄR då jäkligt nöjd över! Hon är den finaste vi haft å jag tror på henne när hon kommer ut så säger bara WATCH OUT!  


Ja jisses jag säger då de man ska aldrig sluta förvånas över folk reaktioner kan man inte bara hålla sina åsikter för sig själv å låta folk göra som man vill med sin häst och vilka grejor man vill ha!   


Av Linda Calissendorff - 8 maj 2010 11:10

Är de nån som kan lägga in bilder sen så man kan få denna låt som bakgrund får gärna hjälpa mig? =)



Av Linda Calissendorff - 8 maj 2010 10:51

Jeanette hade hittat denna klipp på youtube! =)


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards