Stall Ardbeg

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Linda Calissendorff - 10 maj 2010 13:32

De ska nog gå de här med känner jag i min mag känsla å den brukar inte ha fel så ofta!   

Ringde å skulle anmäla kristallen till i morron kväll i 28s loppet men de var inga anmälda så de blev ett 24s med fri fart sista 500 m i stället!

Prata med Ricky å han trodde de var lugnt de är ju bara ligga i fältet å låta henne trava med han sa hon gör ju de hon måste så ingen fara med tempot!


Shit nu börjar vi närma oss kval tider på allvar så de känns lite skrämmande samtidigt hur roligt som helst!!!

Ett kval är man alltid nervös i för där ha du kvitto om du har en häst som håller måttet för att starta inom en snar framtid alltså om man har en starthäst eller inte.... Sen är de ALLTID en massa ögon på när man ska kvala för folk vill se vad de har att göra med om de går med lätthet eller en trött häst så man vet ju själv hur man är de är alltid roligt att se när folk ska kvala så snart sitter vi där själva som sagt....  


Men kristallen känns som hon är i sitt livs form efter intervallerna i lördags är hon bara mer taggad så ska bli spännande att se henne trava på lite i morron!!   


Var in på banan i dag med Wilmer å körde ett 1640m jobb han var skiiiiit fin! Han travade med lätthet 2,25 sista varvet så de ser ljust ut för nästa omgång på 2 årings serien!   


Nu ska jag i väg på jobb så måste nog tvätta av mig lite dynga efter man kört häst *ler*


See You!!!!!!

Av Linda Calissendorff - 10 maj 2010 09:35

Blev utmanad att skriva 10 saker som ni kanske redan vet eller inte vet om mig beronde hur väl ni känner mig!   


Nr 1: Ha en rätt svår astma mot just hästar,hundar,hö,stall miljöer men ha alltid sagt att den dagen jag måste sluta med djuren är de lika bra jag skjuter mig själv    så jag härdar ut!


Nr 2: Har ett eldigt temprament tänder till på alla cylindrar om nått inte går som jag vill!


Nr 3: Min första häst blev en shettis( som skulle säljas) som jag helt sonika bara tog hem till min kompis stall som lägligt hade en stallplats över,sen gick jag hem till mor & far å sa att nu ha jag skaffat häst endast 9 år gammal var jag!

Som tur var fick jag faktiskt behålla henne annars visst de vilket jäkla liv de skulle bli! *skratta*


Nr 4: Ha råkat ut för 2 st olyckor med häst i mina 25 år inom häst sporten,den första var ett benbrott de andra var en spark åt ansiktet så 3 tänder flög ut hade tur att de gick så bra som de gjorde!   


Nr 5: Hatar att städa & laga mat tycker de är ett evigt ont som man måste göra då man inte ha en karl som är speciellt intresserad heller....


Nr 6: Har fastnat för en såpa på Tv som gått sen 1965 då den startades som heter "våra bästa år" hinner jag inte se den så måste jag spela in den!   Sjukt I Know!


Nr 7: Är lätt stressad...  


Nr 8: Tar lätt på mig andras problem är de nån som mår dåligt så blir de som jag mår sympati dåligt med...   


Nr 9: Är en bra lyssnare om nån vill prata ut om sin problem!   


Nr 10: Är en både morron och kvälls människa, kan kliva upp tidigt å vara pigg även om jag gillar att vara uppe länge på nätterna!


Nu utmanar jag dig vidare att skriva 10 saker om dig själv de är inte lätt när man väl ska göra de men kul för andra att veta!   



Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards