Stall Ardbeg

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Linda Calissendorff - 15 maj 2010 19:16

I morse var jag in med Wilmer på banan igen för de ska stänga hela nästa vecka så jag tänkte passa på nu så han skulle få trava ut lite på bra undelag på mon är de så tungt så man måste vara så försiktig där så skönt att man får veta att allt är OK med honom.


Jag körde ett 2140 m jobb i dag man måste ju börja träna på lite längre distans om han ska kunna prema eller ev kvala till hösten!

Han fick trava första 500 m runt 3 min tempo sen ökade jag de sista 1640 m till 2,25 tempo å sista 200m så gick han 2,18!!!   

Jag rörde han aldrig med tömmen utan han travade i sin takt å han var helt ensam på banan så i dag är han guld värd min kille!


Sen passa han på att visa sin hingstiga sida när vi kom hem då ställde han sig på bakbena å dryga sig inför Robban *ler* så han börjar fatta han ha nått som hänger där bak!   


Sen åkte jag å jobba på travet på V75 i Dannero, så fick se 2 bjästa hästar göra kanon bra lopp de var Norm Rigel som sänkte sitt rekord en bra bit å såg smäll FIN ut! Bara att gartulera Caroline som äger och tränar honom!!   

Simben kom 3 med susanne i kärran och gjorde oxå ett kanon bra lopp så de är bra att Bjästa hästarna visar fram hovarna så bara vi kvar nu då! *ler*


I morron ska Sandra som håller ridkonst lektioner få rida Kristallen en lektion de var meningen jag skulle göra de men hon ha som sagt tunna ur en hel del på ryggen efter man börja snabb jobba henne så bättre Sandra får rida som är dels lättare å kan få chansen att känna igenom henne de är inte helt fel!

Hon fick massage i går av både mig å Robban (mest mej för han orkar typ 1 min fast han ha en maskin) så jag har fått träningsvärk efter de men inte är de nån som tar hand om mig inte...   

Hon är lite stel att stretscha ut bakbenen utåt så nu blir de att köra lite extra varje kväll så man ser att nått börjar hända inte bra om hon blir stel men musklerna känns då mjuka ut så de är de inget fel på i af så bara kämpa vidare!


Nu ska vi köpa lite lördags snarr till Edwin så ha ej tid att skriva mer just nu....


So long!





Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards