Stall Ardbeg

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Linda Calissendorff - 16 maj 2010 16:15

Om man nu inte tycker de är så mycket lönt att träna sin travare på en ridplan så missar man nog en hel del som man bör veta om sin häst! Jag ha märkt att när jag kört Kristallen så ha hon i bland tappat höger bakben efter tex en intevall när man saktar av och hon ha aldrig haft problem med sina bakknän så jag vet att de är inte de som de sitter i heller!

Utan de är muskelärt som hon stummnar i de benet...

I dag fick tränaren Sandra rida ett pass med henne och efter nått varv i bägge hållen så kände hon att höger bakben inte alls var lika stark som vänster bak och de var ju klockrent precis som jag trodde att hon skulle märka eftersom jag upplever samma sak fast jag sitter bakom hästen!   

 

Å ska jag nu komma åt problemen att stärka höger bakben att bli lika stark som vänster så är detta omöjligt att göra när man kör hästen eftersom den går då rakriktad!

Utan de man gör är att träna mer på skolorna öppna & sluta för att långsamt stärka upp hennes svaga sida! =)

 

Så nu ska Min Sandra träna på detta å jag ska massera å stretcha ut hennes bakdel så hon nu inte börjar överbelasta sin vänstra sida som är nog stark som sagt!

Så man får ovärdelig hjälp av att kombinera körning med ridning ha sagt de förut å säger de igen!   

 

Ja med de vill jag ha sagt att träna er travhäst de dagar den inte ska köras så är de utmärkt att träna på dessa övningar som en vilodag för hästen! ;0)

 

Ha de så bra så länge måste börja jobba nu!

 

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards