Stall Ardbeg

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Linda Calissendorff - 21 maj 2010 15:37

Var å lämna Hilda & Wilda i dag hos JOP ställe där stona var å kan säga att jag blev inte imponerad md tanke på hur mycket pengar som karln borde ha fått in på sin verksamhet med tävlingas hästar & avel... 

De var nya boxar i de stall vi lämnade dom men själva stallet var sunkigt och inte så väl organiserat alls för en avels verksamhet...

Själva stället där man ställde stona för ultraljuds koll var med rostiga järn som var som en box men med kättingar som stoppar upp stoet att gå fram kändes som 1800 talet helt ärligt de fanns en slang med vatten å man undrar som de ens fanns varm vatten för Hilda hoppa till då de spolade av henne så de kändes inte så hygieniskt heller!   

Vetrinären som kollade stona kom med andan i halsen för hon jobbade oxå ute på fältet så hon var stressad och så ska man inte känna som sto ägare heller de ska vara service för de pengar man betala för att ha dom där!!!  

Ja jag blev skit besviken måste jag säga var inte som jag föreställt mig alls på långa vägar!


Bonäset var verkligen toppen fräscht om man ska jämnföra stuterierna och de var  mer service där måste jag erkänna nu när man varit på 2 olika och kan jämnföra!

Man fick ingen info hur man skulle göra och när jag fråga om de var en hovslagare som kom dit å höll lite koll på fölisarnas hovar med tanke på man ha inte så många månader att ändra i fall de nöter snett på hovarna och får en skev benställning om man inte är noga jag är alltid noga med mina små eftersom ...

I af när jag fråga så titta hon som sköter stället som jag var från planeten pluto så de var nog ingen som kollar sånt hon lät som hon mena på att de kollar vi, men helst inte lät de som å de kändes inte OK att lämna dom där de skär i hjärtat kan jag säga!

Vill hämta hem dom så for de bara går...


JOP s bror kom dit när vi skulle fara å han verkar vara en väldigt fin karl han talade med de som kom med ston och föl å var intresserad att se Wilda eftersom hon var efter Alm viktor han tyckte hon var jätte fin! Å de är hon ju oxå   


De kollade i af Hilda å hon är väl strax på väg in i brunst så jag ber till han där uppe hon ska ta så fort som möjligt så de får komma hem å gå på lite gröning de växer så de knakar här hemma nu efter all regn å sen varma soliga dagar!   


All heder å tack till vår kära K-G som lånat ut sin fina häst bur så de kunde få åka lite bättre än vårat mindre bur, så de gick kanon bra att köra ner dom de stod så lugnt å fint hela vägen ner!

Tur vi ha så fina "grannar" i våran by de är ovärdeligt!   


Nu ska vi i väg å städa ur en lägenhet som vi tagit på oss att göra!


Så ha de så gott i värmen ni andra jag ska vara inne å svettas ja...


Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards