Stall Ardbeg

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Förvandlingen!!!

Av Linda Calissendorff - 14 juni 2010 22:05

Var in på banan med Wilmer för att för första gången testa ett rakt gummi bett som jag hade på hans mamma för hon var extremt känslig i sin mun så jag tänkte de var värt ett försök!

Han acceptera de på en gång inge tugg med munnen utan var så nöjd så! Så for ut å han var pigg å framåt och susa i väg några repor i lätt 2,20s tempo utan att anstränga sig ett dugg!

Matte satt bara å NJÖT!! Och såg ut så här    

Sen vänder jag upp för att köra ett 2140m då låg han på runt 2,25 hela vägen och på upploppet tar han alltid i extra så där låg han på 2,04 tempo å då inte i sulketten utan min lite tyngre speedacart+lite tyngre underlag eftersom de regnat! 

Jag rörde han inte med tömmen han sprang helt av sig själv så jag störde han inte utan bara höll ett fint stöd i munnen! *ler*


Jag ha nog aldrig haft så STORT smile tur öronen finns annars hade de gått runt huvuvdet på mig!   

Han är så lik sin mamma med allt,snacka om att jag fått en chans att få uppleva hennes underbara egenskaper med denna kille!

Hon hade kommit hur långt som helst om hon inte hade sånna problem med sina knän fatta inte hom trava så bra som hon gjorde när vi köpte henne...

Minns när Per Gustavsson körde henne i ett lopp där jag hade hängt på alla möjliga skydd fast hon gick utan skydd i loppen,de var ju första travhästen som vi ägde så när de var vinter tid när vi gjorde sista starten så var jag så korkad att ha som sagt fram+bak skydd sen boots fram så när han värmde var hon utan då kom han in å flina å sa -Ja den här hästen kan man inte förlora med,hon kommer tjäna bra mycket pengar åt er!!

Sen så fick hon all utrustning på sig å hon kunde knappt ta ett travsteg...

Jisses vad jag skämdes då förra ägaren kom in efter starten skrattandes å fråga varför i Helvete jag hade klätt henne som en julgran???!!

  Tror ni jag skämdes då? Hmmm joooooo!  Men jag tänkte mest på skydda benen från boddarna....*ler*

Men visste inte bättre än så då men som sagt inte dåliga ord från en sån kallblods tränare så jag vet vad hon kunde min tjej!   


Så ha han ärvt nått efter henne så är de viljan och att göra sitt bästa de kan jag lova de känner jag redan i honom,han är så ren travande han slår inte i hop med hovarna utan de flyter på fint! vissa hör man hur de går å knackar hela tiden å de kan ju göra dom osäkra att trava så de är jag glad han inte gör!   


Ester är nu inge pigg på Orujo så ska bli spännande att se om 1 dagar om de är en liten foster blåsa där inne då!

Är osäker om de blev nått de 2 första gångerna för de kom inte ut nått efteråt men de kan ju ha blivit ändå! Vi får hoppas som sagt!

  


Nu ska jag ta en dusch ha nyss kommit hem från löpbandet,de är kanon att kunna träna ensam så sent på kvällen jag gick å sjöng för full hals tur ingen kom in, men chansen är liten kl 23 på kvällen bara jag som är galen å träna så sent!

Men de regna ute så de var inte så lockade att gå ute...


So long!   

 
 
Victoria

Victoria

15 juni 2010 14:30

Wohoo! Wilmer blir vår nästa Järvsöfaks :D

http://Victoriali.blogg.se

 
iselin

iselin

15 juni 2010 23:11

Va kul Linda! :)))))
Hoppas du får uppläva all glädje på banan, som moren gick miste om, med honom... :) han låter som en förnuftig kille, hade varit roligt om du kunde ha honom som hingst, både på grund av psyket, men också för färgens skull.. :)
Senn hoppas jag vi möts i Derby om några få år.. ;)

Kram,kram

http://www.lundfrigg.se

 
linda-li

linda-li

17 juni 2010 10:01

Wilma var en kanon- märr!:)

http://linda-li.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Calissendorff - 19 november 2016 14:36

 En uppdate från stallet!   I går så körde vi "lilla" slingan till Sörsvedje med Leapen & Estreem,så de får förbereda sig inför att gå i de dryga backarna sen om några veckor! Estreem var lika pigg och framåt som vanligt! *ler* Leapen är så lugn ...

Av Linda Calissendorff - 3 november 2016 20:31


I dag var Olov hit för kolla 2 st av stallet hästar då de var ett tag sen de kollades så de var dags! :) Först ut var Pandora som vi ville kolla då de dels var ett år sedan sist vi behandla henne sist och hon har ju gjort ett bra år på banan och gjo...

Av Linda Calissendorff - 30 oktober 2016 21:39

Resultat uppdatering från soligt Hagmyren! I dag så var vi försiktiga med förhoppningarna då Estreem blev till delad spår 11 och de var bra hästar i loppet som fick betydligt bättre utgångsläge än honom så vi fick lämna oss till turen och slumpen ...

Av Linda Calissendorff - 23 oktober 2016 21:59

Angenäm resultat uppdatering! Börja med strul pojken Brodde som verkligen stärkte sina aktier i dag då han segla in som 5a på nya auto rekordet 14.9 efter en perfekt resa i rygg ledaren! :) Super nöjd med honom då han inte gått ett lopp utan ...

Av Linda Calissendorff - 22 oktober 2016 16:23

Pandora fick en dröm resa andra utvändigt då Kaj kom fram hur bra som helst från bakspåret så blev så glad att de löste sig från start och de var fler talet som hoppade oxå så de såg frid å fröjd ut! Men så kom hon till första kurvan så se vi att d...

Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards