Stall Ardbeg

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Linda Calissendorff - 12 juli 2010 23:36

Jisses vad varmt de ha varit i dag....  

Jag gillar värmen men detta var olidligt att sitta ner till sundsvall i en bil som inte AC funka i! Haft korsdrag så nu ha man ont i huvudet oxå som ett brev på posten.


Men nu är han hemma Victor som är släppt på lite grönbete med Ester som sällskap! Trodde han skulle bli lite rädd henne eftersom hon är ju kritvit och de brukar travare reagera på men han brydde sig inte så mycket om henne han travade först runt lite,rulla sig så klart fast Erika som skötte han gjort han så fiiiiiin men en skitig häst är en lycklig häst sägs de så de hoppas vi på!   

Sen drog han några galopp race så han verkar då haft lite roligt men de syns han funderar lite vars han är och varför han inte får komma in kändes hemskt att låta han gå ute bland alla knott å mygg men de får vara ute i natt så får de komma in i morron för de ska bli regn så jag vill inte han ska bli kall om ryggen så då får han komma in och vila ut.

Erika som skött honom skickade ett gulligt brev så förstod hon verkligen älskade denna kille å de är svårt att låta bli då  han se så ängslig ut i blicken så förstår att hon extra hand om honom...

Tur är nog de för fick höra av assistenten på PH att när han stod i träning hos en annan innan Lasse tog över han så var han så mager å hade sett ut som en skabbräv (hennes ord) så hon mena nu var han ju en helt annan häst i hullet så då förstår jag att de lyckas få till han mycket bättre som sagt så man får vara glad han kom dit på träning för de verka ha gett han lite mer lugn å ro förstår nu om han stått på en bana så hade de nog slagit runt för han de hade han inte fixat så tur han stått hos Lasse ute på hans gård som sagt.

Men de är mycket att jobba med för att få han lugn men de kommer nog gå bra ha ju haft erfarenhet av såna här hästar förut som typ skena ut genom dörren eller ha rest sig på stallgången om man ens rörde kedjorna,till slut ha jag kunnat sela själv lös ute på gården så nog går de men massor av träning och att hästen lita på en de är de viktigaste! 


Gick nyss ut igen för kolla läget då kom han fram på en gång och ville jag skulle klia han i öronen han tyckte de var sååååå skönt han stod med mulen som han stäckte så den blev så lååååååång!

Sen följde han mig som en hund tills Ester blev lite putt så hon var tvungen visa sig på styva linan!   

De blir nog han som styr sen de brukar bli så att hon viker ner sig sen när hon inse att han är tuffare å de är bra de så han får lite mer självförtroende.


I dag så blev han skodd av Martin på PH å vilka snygga hovar han hade när vi kom han hade till å med lacka upp dom så de var rikigt snyggt gjort måste jag säga!

Så nu är tänderna fixade så de var bara köra sa Martin så får se när vi tar premiär turen för i morron kommer Monica ner så hon får gå igenom honom lite för kolla ryggen hur de är!

Sen så ska Ronny komma ut i veckan och sätta lite akupunktur för släppa lite spänningar som han säkert drar på sig när han är så stressad så de är alltid toppen att göra de är verkligen effektivt om nått så de ska han få känna på hoppas han tycker om de men de brukar de göra de är djupgående behandling så de är perfekt som kompliment till massage!   


Nu måste jag nog sova så jag kan kolla till han i morron så fort jag vaknar,jag kommer bo i hagen närmaste tiden för att lära känna han fick tipset av Erika han gilla äpplen så får köpa massor åt han då så han tycker jag är en snäll prick!   



Av Linda Calissendorff - 12 juli 2010 23:02

                     

Av Linda Calissendorff - 12 juli 2010 22:34

                        

Av Linda Calissendorff - 12 juli 2010 09:35

Äntligen måndag tror de är första gången man ha längtat efter den dagen men nån gång ska de vara den första!   

I eftermiddag drar vi åter till sundsvall och hämtar hem Victor som kommer då fått tänderna & blivit ny skodd av den duktiga

Martin Ondrasek!  Kunde inte bli mer perfekt att man fick att gjort på samma dag så han kan få ta de lugnt här nån dag innan man kan ta en tur med han på mon!   

Ska bli så spännnade att se hur han är att köra de sägs att de ska kännas sån skillnad på en som ha travat in en hel del pengar mot för såna vi haft förut som knappt varit startade och de kan jag förstå de är ju mera klipp i steget kan jag tänka mig när man släpper på dom en bit!

De är ju första gången man får prova en sån skön travande kuse!   


Nu ska jag passa upp morsan som snällt sitter barnvakt medans vi åker de kommer bli fruktansvärt varmt i dag de är ju lite jobbigt för stackarn när han blir nog svettig på en resa på 2 mil till Per...


Kommer bilder sen i kväll! =)


Seeeeeeeeee you!






Fråga mig

15 besvarade frågor

Väder

Väder Bjästabacken

Presentation


Välkommen och kika in i våran blogg som handla om vårt liv som amatör tränare och min kära sambo som är amatör kusk! =)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards